رشد ۷.۶۵ درصدی شاخص بورس در ۴ ماه نخست ۱۴۰۱


شاخص بورس از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، در ۷۷روز معاملاتی با ثبت ۱۰۴هزار و ۶۴۸واحد افزایش، معادل ۷.۶۵ درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تعداد ۷۱۶میلیارد و ۸۲۳میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۴۲۶۲هزار و ۲۸۰میلیارد ریال در بیش از ۴۴میلیون و ۳۰۰هزار و ۸۷دفعه طی ۷۷روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۷۴میلیارد و ۳۹۲میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۱۰۲ هزار و ۳۵۸میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۷۷روز، با ۱۰۴هزار و ۶۴۸واحد افزایش، معادل ۷.۶۵ درصد رشد کرده و به رقم یک میلیون و ۴۷۱هزار و ۸۹۸واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۵۵هزار و ۵۱۴واحد افزیش، معادل ۱۵.۹۴درصد رشد کرد و در این مدت به رقم ۴۰۳هزار و ۷۸۲واحد را به نمایش گذاشته است.

شاخص بازار اول هم با ۴۴هزار و ۹۴۲واحد افزایش در این مدت به رقم یک میلیون و ۱۰۹هزار و ۵۳واحد و شاخص بازار دوم با ۳۰۹هزار و ۶۲واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۸۶۸هزار و ۴۹۰واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۴.۲۲درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۲.۰۸ درصد افزایش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

خروج از نسخه موبایل