اقتصاد کلانتجارت

سایت دیوار جولانگاه کلاهبرداران

سایت دیوار که به عنوان دوازدهمین سایت پربیننده ایران شناخته شده اکنون به جولانگاه کلاه‌برداران تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پیشتر خبرهایی پیرامون خرید و فروش اجناس دزدی در این سایت به گوش می رسید که با واکنش های پلیس فتا نیز مواجه شده بود.

در جدیدترین کلاه برداری صورت گرفته در این سایت این بار کلاه‌برداران برای وسوسه مردم اجناسی پربها را با قیمتی کمتر از حدمعمول در این سایت آگهی می کنند که با  جلب نظر بسیاری از مردم مواجه می‌شود.

برای مثال فردی یک دستگاه تلویزیون ال سی دی ۴۲ اینچ سامسونگ را که قیمت نو آن چیزی در حدود ۲میلیون تومان است با قیمت ۴۸۰هزارتومان برای فروش آگهی میکند و در پاسخ به تماس مشتریان برای عدم فروش ال سی دی به دیگران درخواست مبلغی به عنوان بیعانه از طریق انتقال به شماره کارتی می کند. که البته پس از دریافت بیعانه از افراد متعدد گوشی خود را خاموش و یا از دسترس خارج میکند. و پس از آن تلاش افراد برای دستیابی به اجناس خریداری شده و یا فرد آگهی دهنده بی فایده است.

متاسفانه تاکنون تدابیری جهت جلوگیری از اینگونه اقدامات ناشایست صورت نگرفته و عموما با مراجعه به دستگاه های انتظامی با جوابی همچون دقت بیشتر و عدم اطمینان به اینگونه آگهی ها روبرو می شویم  و البته هفت خوان رستم برای پیگیری شکایت و امید اندک فریب خوردگان به بازگشت پولشان باعث می شود عطای شکایت و پیگیری را به لقای آن ببخشند و اینگونه است که اکنون سایت دیوار جولانگاه کلاه‌برداران شده که با یک عکس و شماره تماس جعلی به همین راحتی کلاه‌برداری می‌کنند.

باعث تاسف است که روش‌های کلاه‌برداری بسیار ساده و مدرن تر شده ولی پیگیری و شکایت بسیار دست و پاگیر و سخت به نحوی که اندک افرادی حاضر هستند هفته ها و ماه ها به دنبال شکایت از اینگونه کلاه برداری‌ها باشند.

این نکته خالی از لطف نیست که سایت دیوار با داشتن این تعداد کاربر نیاز به امنیت بیشتر برای کاربران آن دارد و شاید بتوان با نظارت بیشتر و اتخاذ تدابیری امنیتی بهتر، به کاربران بیشماری که جهت تامین نیازهای خود و یا فروش وسایل و اجناس اضافی به این سایت مراجعه میکنند اطمینان خاطر بیشتری داد.

آیا سایتی که اکنون به واسطه مراجعه کاربران زیاد خود توانسته رتبه ۱۲ الکسا را در بین سایتهایی ایرانی به خود اختصاص دهد نباید نظارت بیشتری بر روی موارد امنیتی خود داشته باشد تا هر فردی نتواند به راحتی و با یک عکس و شماره تلفن جعلی در آن از اعتماد کاربران سوء استفاده کرده و مبالغ زیادی را از این طریق کلاه‌برداری کند .

از طريق
هادی صفاری

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا