بورسبورس اوراق

تداوم شفاف‌سازی، سبب افزایش اعتماد عمومی به بورس می‌شود

محمدعلی احمدزاد اصل گفت: با بسترسازی درست برای مشاهده وضعیت سودهای پرداخت شده ناشران از سوی سهامداران، سرعت عملکرد سازمان بورس با انتظارات جامعه افزایش یافته و به منظور سهولت و سرعت پرداخت سود سهام با ایجاد قوانین پشتیبانی کننده، بسیار قابل توجه خواهد بود.

همچنین بخوانید

یک کارشناس بازار سرمایه درباره امکان جدید سمات برای مشاهده الکترونیک وضعیت سودهای پرداخت شده ناشران و شرکت‌ها بورسی توسط سهامداران، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: اگر برخی موضوعات به صورت غیرحضوری یا الکترونیکی، شفاف و طبقه‌بندی شده اطلاع‌رسانی شود، شرایط را شفاف‌تر و نظارت و کنترل ناشران را بیش از پیش بهتر می‌کند.

محمدعلی احمدزاد اصل با اعلام اینکه این موضوع میزان مناقشات و تنش‌ها را کاهش داده و سو استفاده ناشران از سهامداران را به حداقل می‌رساند، گفت: بحث مربوط به امکان مشاهده وضعیت سودهای پرداخت شده ناشران از سوی سهامداران، سرعت عملکرد سازمان‌ بورس با انتظارات جامعه را افزایش داده و به منظور سهولت و سرعت پرداخت سود سهام با ایجاد قوانین پشتیبانی کننده، بسیار قابل توجه خواهد بود.

احمدزاد اصل با ارزیابی مثبت این اقدام، اظهار کرد: این موضوع در سایر حوزه‌ها هم باید تداوم داشته باشد.

وی گفت: سودهای سنواتی رسوب شده عدد قابل توجهی بود که خوشبختانه از طریق سجام زمینه واریز آن فراهم شد و در صورت تداوم، رضایت‌مندی سهامداران را به دنبال دارد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اقدام فوق در جهت افزایش اعتماد عمومی به بازار بسیار مثبت است و امکان برنامه‌ریزی مناسبی را برای ناشران نیز فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا