تداوم شفاف‌سازی، سبب افزایش اعتماد عمومی به بورس می‌شود

محمدعلی احمدزاد اصل گفت: با بسترسازی درست برای مشاهده وضعیت سودهای پرداخت شده ناشران از سوی سهامداران، سرعت عملکرد سازمان بورس با انتظارات جامعه افزایش یافته و به منظور سهولت و سرعت پرداخت سود سهام با ایجاد قوانین پشتیبانی کننده، بسیار قابل توجه خواهد بود.


یک کارشناس بازار سرمایه درباره امکان جدید سمات برای مشاهده الکترونیک وضعیت سودهای پرداخت شده ناشران و شرکت‌ها بورسی توسط سهامداران، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: اگر برخی موضوعات به صورت غیرحضوری یا الکترونیکی، شفاف و طبقه‌بندی شده اطلاع‌رسانی شود، شرایط را شفاف‌تر و نظارت و کنترل ناشران را بیش از پیش بهتر می‌کند.

محمدعلی احمدزاد اصل با اعلام اینکه این موضوع میزان مناقشات و تنش‌ها را کاهش داده و سو استفاده ناشران از سهامداران را به حداقل می‌رساند، گفت: بحث مربوط به امکان مشاهده وضعیت سودهای پرداخت شده ناشران از سوی سهامداران، سرعت عملکرد سازمان‌ بورس با انتظارات جامعه را افزایش داده و به منظور سهولت و سرعت پرداخت سود سهام با ایجاد قوانین پشتیبانی کننده، بسیار قابل توجه خواهد بود.

احمدزاد اصل با ارزیابی مثبت این اقدام، اظهار کرد: این موضوع در سایر حوزه‌ها هم باید تداوم داشته باشد.

وی گفت: سودهای سنواتی رسوب شده عدد قابل توجهی بود که خوشبختانه از طریق سجام زمینه واریز آن فراهم شد و در صورت تداوم، رضایت‌مندی سهامداران را به دنبال دارد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اقدام فوق در جهت افزایش اعتماد عمومی به بازار بسیار مثبت است و امکان برنامه‌ریزی مناسبی را برای ناشران نیز فراهم می‌کند.

خروج از نسخه موبایل