«هفته جهانی سرمایه‌گذار» با حضور بازار سرمایه ایران برگزار می‌شود

ششمین دوره «هفته جهانی سرمایه‌گذار» ۱۱ تا ۱۷ مهر ماه سال جاری توسط سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) و با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمایه ایران برگزار می‌شود.


بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی با اعلام این خبر به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: سازمان آیسکو همه ساله این کمپین را به مدت یک هفته با موضوعات کلیدی در سراسر جهان برگزار می‌کند. بدین ترتیب امسال نیز این کمپین از ۳ لغایت ۹ اکتبر برابر با ۱۱ الی ۱۷ مهر برگزار خواهد شد.

به گفته بیژنی «تاب آوری سرمایه‌گذار (investor resilience)» و «تامین مالی پایدار (sustainable finance)» دو مفهوم اصلی در نظر گرفته شده آیسکو برای کمپین امسال است، از این رو فعالیت‌های نهادها و سازمان‌های عضو آیسکو در سراسر جهان حول محور این موضوعات اجرا خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان در امور بین‌الملل و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ادامه افزود: این رویداد با نظارت آیسکو به ویژه «کمیته سرمایه‌گذاران خرد (C۸)» برگزار می‌شود و مشارکت‌کنندگان به انعکاس ابتکارات، فعالیت‌ها و اقدامات خود در حوزه‌های آموزش مفاهیم مالی، سواد مالی و حمایت از سرمایه‌گذاران می‌پردازند.

شایان ذکر است سال گذشته علیرغم شرایط ویژه ناشی از همه گیری ویروس کوید-۱۹، سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین ارکان بازار سرمایه برای اولین بار در این رویداد حضوری فعال داشته و بدین جهت اقدامات آنها مورد تقدیر کارگروه C۸ آیسکو قرار گرفت.

به گفته وی، بازار سرمایه ایران در تلاش است تا امسال نیز این کمپین را در راستای موضوعات و پیام‌های کلیدی آیسکو به نحوی مطلوب‌تر برگزار کند.

خروج از نسخه موبایل