بین الملل

رکورد شکنی در قیمت جهانی بلیت هواپیما

قیمت بلیط هواپیما در هفته‌ها و ماه‌های اخیر با کمرنگ شدن ترس از ویروس «کرونا» و بازگشت زندگی به روال عادی در اکثر کشورها پس از دو سال تعطیلی ناشی از این همه‌گیری، به رکوردی بی سابقه رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی قیمت بلیط هواپیما در هفته‌ها و ماه‌های اخیر با کمرنگ شدن ترس از ویروس «کرونا» و بازگشت زندگی به روال عادی در اکثر کشورها پس از دو سال تعطیلی ناشی از این همه‌گیری، به رکوردی بی سابقه رسیده است.

همچنین بخوانید

در گزارشی که شبکه آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» منتشر کرده به نقل از شرکت کانادایی «هوپر» آمده است که پروازها برای تعطیلات پیش رو گران‌ترین پروازها در پنج سال اخیر خواهند بود، زیرا «تقاضای قوی و ظرفیت محدود این پروازها را حفظ خواهد کرد.

این شرکت اضافه کرد که میانگین قیمت سفرهای داخلی در ایالات متحده برای سفرها در ایام شکرگزاری ۳۵۰ دلار است، در حالی که میانگین ارزش بلیط‌های رفت و برگشت بین المللی ۷۹۵ دلار است که هر دو نشان دهنده افزایش ۲۲ درصدی نسبت به آنچه در آن بود.

طبق داده‌های هوبر، بلیت هواپیمای رفت و برگشت در تعطیلات کریسمس پایان سال تقریباً یک سوم گران‌تر از سال ۲۰۱۹ است و به طور میانگین ۴۶۳ دلار است، در حالی که قیمت بلیط هواپیما بین‌المللی با افزایش ۲۶ درصدی به ۱۳۰۰ دلار رسیده است.

گزارش CNBC می‌گوید که عوامل زیادی در آشفتگی سفر در طول تابستان نقش داشته است، از جمله کمبود هواپیما و کارکنان و آموزش‌های معوقه، و این امر توانایی پرواز در آینده را محدود می‌کند و همچنین به این معنی است که قیمت‌ها با این حال، احتمالاً بالا باقی خواهد ماند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا