بانک و بیمه

اتصال بیمه مرکزی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

بیمه مرکزی در راستای الکترونیکی شدن کلیه خدمات و استفاده یکپارچه و آسان عموم شهروندان از خدمات دولت الکترونیک، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد.


به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، این سازمان در راستای انجام تکالیف قانونی خود (“جزء ۴ بند (و) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور”) به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد.

بنابر این گزارش، بیمه مرکزی تمام اقدامات لازم به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات هوشمند و اتصال به پنجره ملی خدمات را انجام و هم اکنون با تعامل با سازمان فناوری اطلاعات و با اتصال به “پنجره ملی خدمات دولت هوشمند” بیش از یک سوم از خدمات پر کاربرد خود شامل پاسخ به استعلام سوابق بیمه خودرو، پاسخ به استعلام اصالت بیمه نامه، پاسخ به استعلام سوابق بیمه نامه های افراد (بیمه نامه های من) از طریق این پنجره واحد ارائه می دهد.

شایان ذکر است، بیمه مرکزی در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ نیز مجوز استفاده از خدمت استعلام بیمه نامه که یکی از خدمات پر کاربرد است را از طریق پرتال رسمی و اپلیکیشن دولت همراه ارائه نموده و اکنون دسترسی به این خدمت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فراهم شده است.

همچنین یادآور می شود که قبلا کلیه خدمات منجر به مجوز این سازمان در سامانه جامع مجوزهای کشور استقرار یافته است. با استقرار این سامانه مجوزها در پنجره واحد ملی از سوی متولی ذیربط آن خدمات نیز از این طریق در دسترس خواهد بود.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا