صنعت، معدن، تجارتمعدن

کودلکو پیشتاز تولید فلز سرخ در جهان

شرکت کودلکو شیلی طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی بین ۱۰ تولیدکننده برتر، پیشتاز تولید مس در جهان شد.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وب سایت کیتکو با اعلام ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده مس جهان طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی، شرکت کودلکو Codelco شیلی را با تولید ۳۹۷ هزار تن فلز سرخ(کاهش ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) به عنوان برترین تولیدکننده مس جهان اعلام کرد و افت تولید این شرکت را ناشی از کاهش عیار در معدن مینیسترو هلزMinistro Hales mine عنوان کرد.

همچنین شرکت معدنکار فریپورت مک موران Freeport-McMoRan با تولید ۳۹۲ هزار تن مس طی مدت یاد شده، توانست عنوان دومین تولیدکننده فلز سرخ جهان را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که میزان تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد رشد ۱۷ درصدی بود که علت آن افزایش عملیات ها در مناطق گرسبرگ و سرورده عنوان شده است.

این در حالی است که شرکت معدنکار بی اچ پی بیلیتون BHP Billiton توانست با تولید ۳۱۳ هزار تن مس در جایگاه سومین تولیدکننده فلز سرخ جهان طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی بایستد.

در این گزارش آمده است که طی سه ماهه دوم سال۲۰۲۲ میلادی شرکت گلنکور Glencore با تولید ۲۵۲ هزار تن مس، زیجین ماینینگ Zijin Mining با تولید ۲۱۶ هزار تن و ساوترن کاپر Southern Copper با تولید ۲۰۸ هزارتن در رتبه های چهارم تا ششم تولید مس جهان قرار گرفتند.

علاوه براین، شرکت های فرست کوانتومFirst Quantum با تولید ۱۹۳ هزار تن، کی جی اچ ام KGHM با تولید ۱۳۸ هزار تن، ریوتینتوRio Tinto با تولید ۱۲۶هزار تن و نومیکل Nomickel با تولید ۱۱۳ هزار تن توانستند به ترتیب هفتمین تا دهمین شرکت برتر تولیدکننده فلز سرخ جهان طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی بودند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا