گشایش نماد آخرین مرحله سخاب‌ها دوشنبه آتی در فرابورس

پیش از این اسناد خزانه اسلامی در نمادهای معاملاتی سخاب۲ تا ۷ در فرابورس ایران پذیرش شد که معاملات ثانویه ۵ نماد نخست پس از عرضه اولیه انجام شد و دوشنبه آتی نیز نوبت به گشایش نماد نماد سخاب۷ می‌رسد.

 

به دنبال پذیرش اسناد خزانه اسلامی در نمادهای سخاب ۲ تا ۷، نماد معاملاتی «سخاب۷» برای نخستین بار روز دوشنبه ۱۷ مهرماه ۹۶ در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تعداد کل اوراق «سخاب۷» که در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۵ از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی انتشار یافت، ۳۵ میلیون ورقه بوده و بیست‌وهشتم اسفندماه سال ۹۷ سررسید خواهد شد.

هم‌زمان با گشایش نماد سخاب۷، این اوراق قابلیت خریدوفروش پیدا می‌کنند و حداقل حجم قابل سفارش نیز یک ورقه خواهد بود.

پیش از این نیز اسناد خزانه اسلامی در  نمادهای معاملاتی سخاب۲ تا ۷ در فرابورس ایران پذیرش شد که معاملات ثانویه ۵  نماد نخست پس از عرضه اولیه انجام شد و دوشنبه آتی نیز نوبت به گشایش نماد نماد سخاب۷ می‌رسد.

تاریخ سررسید اوراق «سخاب۲» بیست‌ودوم آبان ۹۶، «سخاب۳» بیست‌ودوم آذر ۹۶، «سخاب۴» بیستم دی ۹۶، «سخاب۵» بیست‌وچهارم بهمن ۹۶ و سررسید «سخاب۶» نیز بیست و هفتم اسفند ۹۶ خواهد بود؛ بدین ترتیب مراحل دوم تا ششم سخاب تا انتهای سال جاری سررسید می‌شود.

اوراق سخاب در اصل همان اسناد خزانه اسلامی است که به موجب اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۵ عمدتا بابت بدهی دولت به پیمانکاران تخصیص پیدا کرده و به لحاظ ماهیت، فرقی با «اخزا» که هم‌اکنون در بازار سرمایه وجود دارد و اکثر نمادهای آن سررسید شده، ندارد.

یادآور می‌شود که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با دارا بودن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، اسناد خزانه اسلامی را خریداری کنند.

 

منبع: روابط.عمومی فرابورس ایران

قالب وردپرس

خروج از نسخه موبایل