ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شمار تراکنش‌های درگاه خدمات عمومی طی ۶ ماه به ۴ میلیارد عدد رسید

معاون وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد تراکنش‌های درگاه خدمات عمومی (PJSB) به چهار میلیارد عدد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر محمد خوانساری در دومین همایش علمی و فناوری و کارآفرینی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در سالن شهید احمدی روشن با اعلام این خبر اظهار کرد: شمار تراکنش‌های خدمات عمومی در طول سال ۱۴۰۰ حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد بوده است. این در حالی است که تنها طی ۶ ماهه نخست امسال این میزان تراکنش به چهار میلیارد عدد رسیده است.

وی ادامه داد: این سرویس هم‌اکنون توسط دو شرکت خصوصی با مجوز و راهبری وزارت ارتباطات به عنوان سکومند موارد نیاز به اطلاعاتی مانند ویژگی‌های هویتی و پستی را در اختیار بخش خصوصی در جهت ارائه به مردم قرار می‌دهد.

دکتر خوانساری خاطرنشان کرد: از این سرویس در زمان ثبت‌نام خودرو و یا استعلام مدارک تحصیلی و مشابه آن در جهت ارائه خدمات دهی به اطلاعات استفاده می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: در صورتی که دانش‌بنیانی بخواهد در حوزه خدمات شکل بگیرد باید اطلاعاتی از سوی حاکمان به کمک بخش خصوصی توانمند در ارائه خدمات به مردم ارائه شود.

وی یادآور شد: دولت به منظور ایجاد تحول در خدمات باید برنامه‌ریزی لازم جهت دستیابی به فناوری‌های جدید را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا