بانکبانک و بیمه

نحوه تسویه حساب با سپرده‌گذاران فرشتگان و کاسپین


معاون نظارتی بانک مرکزی نحوه تسویه حساب با سپرده گذاران تعاونی فرشتگان و موسسه کاسپین را تشریح کرد و از پرداخت سپرده های تا ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیونی در مراحل بعدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، فرشاد حیدری درباره رسیدگی به مسائل تعاونی های اعتبار منحله  گفت: در خصوص تعاونی های غیرمجاز منحل شده خصوصا تعاونی فرشتگان اقداماتی از سوی بانک مرکزی صورت گرفته که بر این اساس از اردیبهشت ماه پرداخت سپرده  سپرده‌گذاران موسسه مذکور آغاز شده، و در مرحله اول سپرده، سپرده گذارانی را که ۱۰ میلیون سپرده گذاری کرده بودند، پرداخت شده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: در مراحل بعدی به سپرده گذاران تا سقف ۲۰ میلیون تومان و در مرحله سوم تا سقف  ۵۰ میلیون تومان  و در مرحله چهارم تا ۱۰۰ میلیون تومان و در مرحله پنجم تا مبلغ  ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت ها انجام می شود.
وی تصریح کرد: مراحل پرداخت سپرده های مذکور در حال انجام بود که تعدادی از سپرده گذاران عمده حساب های تعاونی فرشتگان و موسسه کاسپین را براساس دستورات قضایی صادره از برخی مراجع قضایی مسدود کردند.
حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه وجوه موجود در حساب موسسه کاسپین متعلق به بانک مرکزی بود اقداماتی صورت گرفت و مکاتباتی با ریاست قوه قضائیه انجام و خوشبختانه تعدادی از این  حساب ها بازگشایی شده و در ادامه از مابقی حسابها رفع انسداد خواهد شد و عملیات پرداخت مابقی سپرده سپرده گذاران براساس برنامه ای که در وب سایت موسسه کاسپین قرار خواهد گرفت انجام می شود.
به نوشته خانه ملت، معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: در ادامه برای سپرده گذاران بالای ۲۰۰ میلیون تومان تصمیم گیری می شود و از طریق وب سایت بانک مرکزی اطلاع رسانی انجام می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا