بورسفرابورس

احتمال تصویب طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» در قانون بودجه یا برنامه هفتم توسعه

علی بابایی کارنامی با بیان اینکه الزامی وجود ندارد تا مسئله مهمی مانند مالیات بر عایدی سرمایه در قالب طرح جداگانه تصویب شود، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس می‌تواند با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه طرح مالیات بر عایدی سرمایه را در برنامه هفتم توسعه بگنجانند یا از دولت بخواهند برای تصویب زودتر، این موضوع را در لایحه بودجه قرار دهد.


علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس درباره تعیین تکلیف طرح مالیات بر عایدی سرمایه به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: هر چند که مجلس شورای اسلامی این روزها درگیر برنامه هفتم توسعه و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ است، اما تصویب چنین طرح‌های مهمی منافاتی با برنامه‌های مجلس ندارد و طرح مالیات بر عایدی سرمایه جز اولویت‌های مجلس یازدهم است.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه الزامی وجود ندارد که مسئله مهمی مانند مالیات بر عایدی سرمایه در قالب طرح جداگانه تصویب شود، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس می‌تواند با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه طرح مالیات بر عایدی سرمایه را در برنامه هفتم توسعه بگنجانند یا از دولت بخواهند که این موضوع را در لایحه بودجه قرار دهد تا در خلال برنامه هفتم یا لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس به تصویب برسد. گنجاندن مالیات بر عایدی سرمایه در برنامه هفتم به تصمیم کمیسیون‌های تخصصی و تصویب طرح مذکور در خلال لایحه بودجه ۱۴۰۲، به همکاری دولت بستگی دارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با استناد به آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: گاهی اوقات از نظر زمانی ناچار به تصویب لوایح مهمی مانند لایحه بودجه می‌شویم. در هر صورت، طرح مالیات بر عایدی سرمایه جز اولویت‌های این مجلس است و بنده قول می‌دهم که اگر این طرح در خلال برنامه هفتم یا لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب نشد، تا پایان یازدهمین دوره مجلس به تصویب برسد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا