بخش عمده‌ای از مشکل کمبود سوخت حمل و نقل عمومی برطرف شده است

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه‌های کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵۶ هزار ناوگان باری در کشور فعال است، گفت: تعداد رانندگان بار و مسافر هم حدود ۵۰۰ هزار نفر است که با حدوده ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در جاده‌ها فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامحسین دغاغله در مراسم روز حمل و نقل که روز یکشنبه ۲۷ آذر در سالن همایش های میلاد کرج برگزار شد با بیان اینکه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری فرصتی برای قدردانی بخش کوچکی از زحمات نیروهای خدوم و بی ادعایی است که به صورت شبانه روزی به هموطنان خدمات ارائه می‌کنند، اظهار کرد: منکر این نیستیم که حوزه حمل و نقل و راهداری با مشکلاتی مواجه است ولی با تشکیل جلسات و کارگروه‌های مختلف درصدد رفع مسائل موجود هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که رانندگان حوزه حمل و نقل با آن مواجه هستند، کمبود سوخت است، گفت: از حدود پنج سال گذشته سیستم تخصیص سوخت براساس پیمایش راه اندازی شده است. این یعنی رانندگان بر اساس اسناد حمل و کیلومترهایی که طی کرده، سوخت دریافت و کارت سوختشان شارژ می‌شود.

وی توضیح داد: تخصیص سوخت هر ۱۵ روز  یکبار بر اساس مدل، سن، نوع و عملکرد خودروهای حمل صورت می‌گیرد و بر این اساس میزان سهمیه‌ها متفاوت است.

این مسئول ادامه داد: رانندگان خودروها تاکنون گلایه‌هایی از نبودن سوخت در جایگاه‌ها یا درست نبودن نحوه محاسبه کیلومترهای طی کرده داشته‌اند که در این خصوص با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگی شد و مشکلات به صورت موردی مورد بررسی قرار گرفت.

دغاغله ابراز کرد: دو هفته پیش سهمیه‌های جدیدی در کارت‌های سوخت رانندگان شارژ شده و خوشبختانه بخش عمده‌ای از مشکل کمبود سوخت برطرف شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه‌های کشور گفت: در بحث تامین لاستیک، روغن و لوازم یدکی هم درصدد رفع موانع موجود هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵۶ هزار ناوگان باری در کشور فعال است، گفت: تعداد رانندگان بار و مسافر هم حدود ۵۰۰ هزار نفر است که با حدوده ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در جاده ها فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد حجم بار و مسافر کشور از طریق جاده‌ها هدایت و جابه جا می‌شود، توضیح داد: امیدواریم با همکاری تشکل‌های صنفی، سازمان راهداری و سایر دستگاه‌ها مشکلات موجود به حداقل برسد.

دغاغله در ادامه با اشاره به تعداد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی کشور توضیح داد: در حال حاضر ۹۵۲ مجتمع خدماتی و رفاهی در کشور فعال است که تا پایان سال ۵۷۰ مجتمع جدید به آنها اضافه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد آزادراه‌های کشور هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ مسیر آزادراهی در کشور وجود دارد که طول آنها ۲۷۹۳ کیلومتر است.

وی بیان کرد: ۱۷ مورد از این آزادراه‌ها دولتی است و مابقی مشارکتی بخش خصوصی و دولت است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل