امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید ۵ هزار تن ماهی باس دریایی آسیایی در خوزستان پیش بینی می‌شود

اهواز- سرپرست اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به گسترش طرح‌های شیلات در استان به ویژه در شهرستان آبادان گفت: تولید ۵ هزار تن ماهی باس دریایی آسیایی در استان پیش بینی شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهرداد محمدی دوست ظهر امروز چهارشنبه در جلسه بررسی موضوعات مرتبط با حوزه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان آبادان، آمار اشتغال شیلات آبادان را ۲۱ هزار و ۱۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: در سه بخش صید و صیادی حدود ۱۹ هزار و ۸۸۰ نفر، ۶۰۰ نفر در حوزه آبزی پروری و ۷۱۰ نفر در بخش صنایع تبدیلی و بازار به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

همچنین بخوانید

وی افزود: تعهد اشتغال شیلات در شهرستان آبادان امسال ۱۱۰ نفر بوده که با ۱۱۲ درصد رشد ۱۲۴ نفر به ثبت رسیده است.

محمدی دوست به میزان تولیدات شیلاتی در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت: تولید میگوی پرورشی در خوزستان به میزان یک هزار و ۳۰۰ تن بوده است که ۹۲۲ تن در مجتمع چوئبده آبادان و ۳۷۸ تن در آب‌های نامتعارف و مزارع منفرد برداشت شد؛ همچنین پرورش ماهیان گرمابی به میزان سه هزار و ۶۵۰ تن و استحصال آبزیان دریایی حدود ۲۴ هزار تن است.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، اجرای طرح پایلوت تولید تجاری ماهی باس دریایی آسیایی در آبادان را موفقیت‌آمیز خواند و بیان کرد: این طرح با حداقل دو مخزن ۱۵۰ مترمکعبی با تولید چهار تن توجیه اقتصادی دارد که تا تناژ بالاتر در نخیلات و استخرهای ۲ منظوره استان قابلیت پرورش دارد و گسترش حدود یک هزار و ۵۰۰ طرح در آبادان و تولید ۵ هزار تن ماهی نیز در سطح خوزستان پیش بینی شده است.

محمدی دوست تصریح کرد: باس دریایی آسیایی یک ماهی صادراتی و مقاوم به شوری است که به دلیل رشد سریع، تکثیر آسان و پذیرش غذای فرموله جزو بهترین ماهیان پرورشی اقتصادی دنیا محسوب می‌شود که در مدت پنج ماه به بیش از ۷۰۰ – ۸۰۰ گرم می‌رسد که مناسب بازار است.

وی عنوان کرد: از پژوهشکده آبزی پروری آب‌های جنوب کشور درخواست می‌کنیم برخی مطالعات زیست محیطی مورد نیاز را بررسی و تکمیل کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا