شاخص به ۱.۵۶۴ میلیون واحد رسید

در جریان معاملات دومین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۶۳۱ واحد (۰.۹۹ درصد) کاهش به رقم ۴۶۴ هزار و ۳۷۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۲۶ هزار و ۱۲۸ واحد (۱.۶۴ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید.


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز یکشنبه، ۱۱ دی ماه، بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۲۱ هزار و ۲۷۹ معامله به ارزش ۱۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۵۲ هزار و ۳۸۴ معامله به ارزش ۶ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۸ هزار و ۴۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۴۳ هزار و ۲۹۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۳ هزار و ۹۳۵ معامله به ارزش یک هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ایران خودرو با ۹۲۱ هزار واحد، شرکت سایپا با ۱۷۹ واحد، بیمه دانا با ۱۰۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری بهمن با ۱۰۱ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۴۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴ هزار و ۷۶۰ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۸۶۱ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۵۸۸ واحد، شرکت ملی صایع مس ایران با یک هزار و ۵۱۲ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۴۰۴ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۱۰ دی ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۰۱.۸۴ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۲۴ واحد رسید.

همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۷۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۴ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۹۶ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۱۶ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۶ واحد، شرکت اعتباری ملل با ۴.۱ واحد و بیمه گوثر با ۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پلیمر آریاساسول با ۸۸ ۵۸، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۵ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۲ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۸ واحد و شرکت پالایش نفت لاوان با ۷ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

خروج از نسخه موبایل