ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افزایش ۳۵۰ درصدی خرید اینترنتی در مازندران

مدیرکل پست مازندران با اشاره به اینکه این استان از منظر پستی یک استانی مصرف کننده است که در هر ۲۴ ساعت در ۶ ماه نخست ۲۵ هزار و در ۶ ماه دوم ۴۰ هزار مرسوله پستی دریافت می‌شود، گفت: سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ میزان استفاده مردم از خریدهای اینترنتی حدود ۳۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است .

محسن بخشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون مرسوله پستی در مازندران سال گذشته در مازندران جابه‌جا شده است، اظهار کرد:  به ازای هر نفر در استان ۱.۵ خدمات پستی در استان ارائه شده است که این میزان در کشور۱.۶ بوده است. این در حالی است که در کشورهایی مثل کانادا و سوییس ۸۰۰ مرسوله پستی به ازای هر نفر جابه‌جا شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: مردم با استفاده از ابزارهای الکترونیکی باید از اجرای خدمات پستی بهره ببرند تا شاهد معطل شدن مردم در ترافیک و بروکراسی‌های اداری نباشیم.

بخشی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای قاچاق و غیر قاچاق که مبادی ورودی شهرها و ترمینال‌ها قرار دارد پست باید در این نقاط حضور داشته باشد، اظهار کرد: چرا که حضور پست منجر به جلوگیری از قاچاق کالا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۷۶۵ مکان در شهر و روستاهای استان به طور متوسط روزانه ۱۵ الی ۲۰ هزار محموله پستی در مازندران از مردم و ادارات دریافت می‌شود، افزود: حدود۳۰ هزار محموله پستی روزانه از دیگر استان‌ها وارد مازندران می‌شود که اصفهان، فارس و تهران از جمله این استان‌ها هستند.

 مدیرکل پست مازندران خاطرنشان کرد: مازندران از منظر پستی یک استان مصرف کننده است که در هر ۲۴ ساعت در ۶ ماه نخست ۲۵ هزار و در ۶ ماه دوم ۴۰ هزار مرسوله پستی دریافت می‌کنیم.

این مسئول افزود: سال ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۱ میزان استفاده مردم از خریدهای اینترنتی حدود ۳۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است .

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا