افزایش ۳۵۰ درصدی خرید اینترنتی در مازندران

مدیرکل پست مازندران با اشاره به اینکه این استان از منظر پستی یک استانی مصرف کننده است که در هر ۲۴ ساعت در ۶ ماه نخست ۲۵ هزار و در ۶ ماه دوم ۴۰ هزار مرسوله پستی دریافت می‌شود، گفت: سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ میزان استفاده مردم از خریدهای اینترنتی حدود ۳۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است .

محسن بخشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون مرسوله پستی در مازندران سال گذشته در مازندران جابه‌جا شده است، اظهار کرد:  به ازای هر نفر در استان ۱.۵ خدمات پستی در استان ارائه شده است که این میزان در کشور۱.۶ بوده است. این در حالی است که در کشورهایی مثل کانادا و سوییس ۸۰۰ مرسوله پستی به ازای هر نفر جابه‌جا شده است.

وی افزود: مردم با استفاده از ابزارهای الکترونیکی باید از اجرای خدمات پستی بهره ببرند تا شاهد معطل شدن مردم در ترافیک و بروکراسی‌های اداری نباشیم.

بخشی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاهای قاچاق و غیر قاچاق که مبادی ورودی شهرها و ترمینال‌ها قرار دارد پست باید در این نقاط حضور داشته باشد، اظهار کرد: چرا که حضور پست منجر به جلوگیری از قاچاق کالا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۷۶۵ مکان در شهر و روستاهای استان به طور متوسط روزانه ۱۵ الی ۲۰ هزار محموله پستی در مازندران از مردم و ادارات دریافت می‌شود، افزود: حدود۳۰ هزار محموله پستی روزانه از دیگر استان‌ها وارد مازندران می‌شود که اصفهان، فارس و تهران از جمله این استان‌ها هستند.

 مدیرکل پست مازندران خاطرنشان کرد: مازندران از منظر پستی یک استان مصرف کننده است که در هر ۲۴ ساعت در ۶ ماه نخست ۲۵ هزار و در ۶ ماه دوم ۴۰ هزار مرسوله پستی دریافت می‌کنیم.

این مسئول افزود: سال ۱۳۹۸ الی ۱۴۰۱ میزان استفاده مردم از خریدهای اینترنتی حدود ۳۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است .

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل