لزوم تصمیم گیری لحظه‌ای برای پایداری شبکه انتقال گاز

وزیر نفت گفت: سعی شده تا با تغییر آرایش در بخش تولید و مصرف برای پایداری شبکه انتقال گاز به صورت لحظه‌ای تصمیم گیری شود.

جواد اوجی امروز ۲۵ دی ماه در سفر به مشهد برای بررسی وضعیت پایداری انتقال شبکه گاز به خراسان رضوی، در جلسه فوق العاده ستاد انرژی استان با حضور یعقوبعلی نظری استاندار و در ارتباط تلفنی با رئیس جمهور ضمن تشکر از مردم کشور برای صرفه جویی گاز اظهار کرد: از روز پنجشنبه صبح واردات گاز ترکمنستان به ایران قطع شده است. در همین راستا کشور تمام توان خود را برای تامین گاز به کار بست و به یک رکورد بی نظیر دست پیدا کرده است.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: مدیریت مصرف گاز با همکاری استانداران سراسر کشور و برپایی ستاد سوخت و بحران برای رصد لحظه‌ای میزان گاز شکل گرفت.

وزیر نفت تصریح کرد: متاسفانه از روز گذشته در برخی از نقاط جنوب خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم که با این وجود با سرعت گاز مایع در اختیار مردم این نواحی قرار گرفت. همچنین بخاری نفتی و گازی نیز توزیع شد.

اوجی خاطرنشان کرد: دستور رئیس جمهور برای تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات شهر تهران کمک بزرگی به تامین گاز کشور کرد و در این مدت نزدیک ۲ و نیم میلیون متر مکعب کاهش مصرف صورت گرفت.

وی ادامه داد: قطع گاز ترکمنستان به واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است و حتی بر اساس اخبار رسیده شهر عشق آباد، پایتخت این کشور و استان‌های مجاور آن در پایداری شبکه گاز و برق با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی وزیر نفت بیان کرد: در این مدت سعی شده تا با تغییر آرایش در بخش تولید و مصرف برای پایداری شبکه انتقال گاز به صورت لحظه‌ای تصمیم گیری شود تا دچار کمترین میزان قطع گاز در کشور و خراسان رضوی باشیم.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل