مشخص شدن ضمانت اجرایی خروجی اندیشکده آب دانشگاه پیام نور مازندران


نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر مشخص شدن ضمانت اجرایی خروجی اندیشکده مطالعات امنیت آب دانشگاه پیام نور استان، گفت: این اندیشکده باید یک نظام مسئله درست در حوزه آب مازندران و ایران داشته باشد تا به راهکارهای موجود دست پیدا کند.

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی عصر امروز در دیدار مسئولان ارشد دانشگاه پیام نور مازندران و اعضای شورای راهبردی اندیشکده مطالعات امنیت آب اظهار کرد: آب مایه حیات است؛ زنگ خطر برای آب در دنیا خیلی زودتر از ما به صدا درآمده و در آینده جنگ بر سر آب است و روی نفت و منابع دیگر نیست.

وی با اشاره به اینکه در مازندران مشکل آب جدی است، گفت: قبل از هر چیز نیاز به اندیشیدن روی مسئله داریم و راهکار برای اضافه نشدن بحران؛ بلکه جبران کمبود باید توسط اندیشکده با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های درست به راهبری جریان تولید، نگه‌داشت و توزیع مصرف آب بپردازد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تصریح کرد: باید ببینیم خروجی‌های این اندیشکده چقدر ضمانت اجرایی دارد یعنی نمایندگان مازندران و دولاتمردان چقدر ملزم هستند به خروجی آن تن بدهند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست، گفت: نباید تاخیر صورت بگیرد، قطعا این اندیشکده‌ها به‌صورت متناظر در استان‌های دیگر نیز تشکیل شده است که نشان‌دهنده وجود ضمانت اجرایی است.

وی افزود: مسئله تعارض کارشناسی در استان‌ها مطرح است، مثلا همین بحث انتقال آب دریای مازندران به استان‌های دیگر، که باید تعارض کارشناسی‌ها حل شود، یعنی شما اندیشکده‌ی هم عرض در استان‌های دیگر نداشته باشید، کارشناسی مافوق که دارید، پس باید روی کارشناسی خودتان بایستید و آن را اساسی انجام بدهید به‌گونه‌ای که تمام دنیا هم بیایند ببینند عیب و ایرادی پیدا نکنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه سوال اینجاست که چگونه باید به مدیریت آب بپردازیم، خاطرنشان کرد: می‌گوئید طرح سراسری خوب نیست که مباحث تخصصی و درونی اندیشکده است، اما باید بتواند به پیشگیری بحران آب و جبران آن بپردازد و اینکه دولت‌ها ملزم به اجرای آنچه که در این اندیشکده مصوب شد باشند. همچنین مسئولان محلی و استانی نیز در دستور کار قرار دهند.

لایینی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه در آینده شاهد اخبار خوبی از اندیشکده مطالعات امنیت آب در دانشگاه پیام نور استان باشیم و بر بحران آب فائق بیائیم، گفت: خداوند در قرآن هم از زمین و هم از آب آسمان نام برده و با ابزارهایی همچون آب‌بندان‌ها و غیره این نعمت بزرگ را ذخیره کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل