بورسبورس اوراق

برنامه ریزی برای توسعه صندوقهای جسورانه در حوزه کسب وکار بازنشستگان


هم اکنون ۱۵ صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در بازار سرمایه فعالیت میکنند که پیش بینی میشود در آینده نزدیک سهم این صندوقها از بازار افزایش یابد.

به گزارش آرمان اقتصادی، صندوقهای سرمایه گذاری خطر پذیر از جمله ظرفیتهای تازه سرمایه گذاری در بازا سهام کشور هستند، ریسکهای موجود در این صندوقها بایستی در مسیر درست و حداکثر سازی بازدهی مورد انتظار هدایت شوند. صندوقهای سرمایه گذاری خطر پذیر نقطه مقابل صندوقهای درامد ثابت هستند و در این خصوص بایستی بررسی شود ریسک در چه شرایطی و با چه اهدافی به کدام نهاد تحمیل خواهد شد.  ترکیب شرکا ومتنوع کردن پرتفوی صندوق میتواند در به حداقل رساندن ریسکهای مذکور موثر باشد.

یکی از موضوعاتی که میتواند هدف بازار صندوقهای خطر پذیر باشد حوزه کسب وکار بازنشستگان است، روند تغییرات سن بازنشستگی درکشور جدی است و ورود سرمایه ها به کسب وکارهای این حوزه میتواند آثار قابل توجهی در خدمات مالی و درمانی طی ۲۰ سال اتی داشته باشد.

همچنین بخوانید

فروغی   با اشاره به پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه  در حوزه کسب و کار بازنشستگان، گفت: این صندوق در حال حاضر بزرگترین صندوق جسوارنه بورسی با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومان در کشور است. همچنین هر واحد از صندوق مذکور  با قیمت پایه ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال (معادل یک میلیون ریال) عرضه می‌شود و محدودیتی از جهت حجم سفارش برای هر کدبورسی وجود ندارد.

در همین رابطه محمدعلی عبادی، با بیان اینکه صندوق جسورانه  بزرگترین صندوق سرمایه گذاری بورسی در کشور است و هم اکنون ۱۵ صندوق ویسی(vc) بورسی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: موسسان اصلی این صندوق موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیرو‌های مسلح با ۳۳ درصد سهام و ۱۶.۵ درصد از کل سهام، سرمایه گذاری مهرگان تامین پارس با ۳۳ درصد سهام، گروه مالی نماد غدیر با ۱۶.۵ درصد سهام ممتاز، سرمایه گذاری دی با ۱۶.۵ درصد سهام  هستند.

وی تصریح کرد: فعالیت اصلی صندق جسورانه در ۶ حوزه شامل فناوری‌های مالی (فینتک)، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، تجارت الکترونیک، زیست فناوری (بایوتکنولوژی) و فناوری نانو (نانوتکنولوژی) است. با توجه به مبلغ سرمایه صندوق ما در دو حوزه (فینتک و فناوری پزشکی و سلامت) به صورت ویژه تمرکز بیشتری خواهیم داشت.

فروغی با اشاره به روند پیری و سالمندان جمعیت کشور طی سال‌های اخیر گفت:در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد جمعیت سالمند شده اند و این میزان در سال ۲۰۲۵ به رقم ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، بنابراین اگر الان به این مهم فکر و تدابیری نیندیشم، در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد. همچنین یک اقیانوس آبی نیز وجود دارد تا بتوانیم کسب وکار‌هایی را ایجاد کنیم که از طریق ارائه خدمات به جامعه هم کسب سود کرده و هم رضایتمندی جامعه را داشته باشیم. این صندوق به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های خوب می‌تواند نقش قابل توجهی را در حل مسائل و مشکلات جامعه بازنشستگان ایفا کند.

میثم فدایی  مدیر عامل پیشین فرابورس گفت:در این هفته صندوق جسورانه ارغوان پذیره نویسی خواهد شد و در هفته‌های آتی نیز صندوق‌های سهامی با استراتژی جذاب ارائه خواهیم کرد. صندوق ویسی به عنوان یک صندوقی است که افراد می‌توانند پرتفوی خودشان را به این حوزه اختصاص دهند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا