بانک و بیمه

نارضایتی کشورهای همسایه از میزان تردد مواد مخدر از ایران/ سال آینده به اندازه تمام سال‌های گذشته ایکس‌ری نصب می‌کنیم


به گزارش آرمان اقتصادی،، سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم آغاز رسمی بهره‌برداری از آشکار سازی‌های گمرکی درباره افزایش تعداد مناطق آزاد و پیوستن دوغارون به مناطق آزاد، اظهار داشت: لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد به مجلس رفته است و واقعیت این است که از آخرین وضعیت مناطق آزاد جدید در مجلس بی‌خبر هستم و اینکه این لایحه در چه مرحله‌ای قرار دارد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: حتما دیدگاه دولت درباره مناطق آزاد جدید و حتی ٧ منطقه آزاد که در سال ١۴٠٠ مصوبه مجمع تشخیص را گرفت این است که باید نسل دوم مناطق آزاد بر تمرکز بر ایده تولید و صادرات در کشور را داشته باشیم و نه این ایده که مناطق آزاد مقاصد کالاهای وارداتی تبدیل شوند . 

خاندوزی همچنین در این مراسم گفت : در بهره‌برداری این مجموع ایکس‌ری‌ها که با افتتاح‌های امروز به عدد ٢٢ دستگاه‌ ایکس‌ری می‌رسد و این تعداد ایکس‌ری در کشور فعال هستند، باید بتوانیم یا از طریق ناظرین یا استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی از اتصال تمام وقت این دستگاه‌ها در داده کاوی و داده‌یابی  و اموری که برای حوزه نظارتی گمرک و سایر دستگاه‌های نظارتی حائز اهمیت است، استفاده کنیم. 

وزیر اقتصاد افزود: این مورد هم مساله‌ای است که تا حدی در سنوات گذشته به آن کمتر توجه شد. البته در بازدیدهای میدانی هم مصدایقی هم بود که چه کشف موارد مخدر و چه کشف سایر اقلامی که با اظهار افراد واردکننده متفاوت بوده در تشریفات گمرکی انجام شده است.

خاندوزی تاکید کرد: اگر بتوانیم سامانه و ستادی را داشته باشیم که به صورت هوشمند از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کند و تحلیلی بین داده‌ها انجام دهد تا این امکان ایجاد شود که اگر کانتینر ترانزیتی وارد کشور می‌شود به صورت برخط مبدا و مقصد آن را بدانیم و با کمترین خطا از جزییات این بار مطلع شویم این موضوع بخشی از نارضایتی کشورهای همسایه از تردد مواد مخدر از مسیر ایران می‌شود و اخیرا شنیدم که یکی از همتایان در کشور همسایه در این باره اظهار نظر کرده بود و با این داده کاوی‌ها این مشکلات مرتفع خواهد شد. 

وی گفت: در سال ١۴٠٢ به اندازه تمام ایکس‌ری‌های سال‌های قبل از گذشته می‌توانیم ایکس‌ری در گمرکات کشور مستقر کنیم. 

خاندوزی اظهار داشت: مجموع این بسته‌ها کمک می‌کند که انگیزه تولیدکنندگان برای ساخت ایکس‌ری در کشور افزایش پیدا کند و اگر به سرعت بخشی کمک می‌کند می‌توانیم از توان‌های برون مرزی هم استفاده و باید مجوزهای لازم را کسب کنیم برای استفاده از ظرفیت واردات. در نهایت منفعت آن علاوه بر نصب و استقرار ایکس‌ری‌ها در کشور سرعت بخشی به فرایند صادرات و واردات خواهد بود .


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا