صنعت، معدن، تجارت

آخرین وضعیت دانش بنیان شدن صنعتی ها/ ۶۵ درصد برنامه محقق شد

معاون وزیر صمت گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه ۲۲۹ شرکت شناسایی و در نهایت به دانش بنیان شدن ۹۷ شرکت کمک شد؛ بنابراین تا پایان آذر ماه ۶۵ درصد برنامه تدوین شده محقق شده است.

علی رسولیان در گفت وگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی، اظهار کرد: سال گذشته ۳۴۸ شرکت مستعد دانش بنیان شدن شناسایی و در این راستا به به دانش بنیان شدن ۱۳۳ شرکت کمک شد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم نیز ۴۵۸ شرکت مستعد دانش بنیان شدن شناسایی و به دانش بنیان شدن ۱۳۲ شرکت کمک شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر بود در سال جاری ۳۴۸ شرکت مستعد دانش بنیان شدن شناسایی و به دانش بنیان شدن ۱۵۰ شرکت کمک شود که در این راستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه ۲۲۹ شرکت شناسایی و در نهایت به دانش بنیان شدن ۹۷ شرکت کمک شد؛ بنابراین تا پایان آذر ماه ۶۵ درصد برنامه تدوین شده محقق شده است.

معاون وزیر صمت به شناسایی نیازهای فناورانه شرکت‌های صنعتی از طریق شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۳۲ نیاز فناورانه شناسایی و در نهایت ۱۲۴ نیاز رفع شد.

وی افزود: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم نیز ۵۳۳ نیاز فناورانه شناسایی و ۱۴۱ نیاز رفع شده است

رسولیان با بیان اینکه برنامه سال جاری شناسایی ۴۱۰ نیاز و رفع ۱۳۱ نیاز بود، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۲۰۸ نیاز فناورانه را شناسایی کردیم که در نهایت ۳۹ نیاز فناورانه رفع شد؛ یعنی ۳۰ درصد از برنامه تدوین شده، محقق شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا