بورسبورس اوراق

افت ۳۳هزار واحدی شاخص بورس در آخرین هفته بهمن


شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با افت ۳۳ هزار و ۲۸۷ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۴روز معاملاتی تعداد ۲۶میلیارد و ۳۳میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۱۲هزار و ۷۹۳میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۶۴۲هزار و ۴۵۱دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲۵.۵۲ درصد افت، ۱۲.۷۰ درصد کاهش و ۲۱.۲۰ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵میلیون و ۹۸۷میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۹۲هزار و ۹۲۳میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴.۶۸ و ۱۰.۲۷ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۳۳ هزار و ۲۸۷واحد کاهش، معادل ۲.۱۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۲۴هزارو ۷۹۵واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۰هزار و ۷۸۶واحد کاهش، معادل ۲.۲۲درصد افت کرد و رقم ۴۷۴هزار ۷۷۹واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۳هزار و ۸۶واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۴هزار و ۶۰۰واحد و شاخص بازار دوم با ۷۰هزار و ۹۶۱واحد کاهش، به عدد ۲میلیون و ۹۵۲هزار و ۷۸۳واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۹۶درصد افت و شاخص بازار دوم با ۲.۳۵درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا