شاخص‌های بورس تهران درجا زدند

در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۸۷۱ واحد (۰.۷۶ درصد) کاهش به رقم ۵۰۳ هزار و ۲۰۲ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۲ هزار و ۸۱۶ واحدی (۰.۱۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحد رسید.


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امروز سه‌شنبه دوم اسفند ماه، بیش از ۱۳ میلیارد و ۹۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۷ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۸۵ هزار و ۲۴۴ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه خودرو با ۷۲ هزار و ۴۹۵ معامله به ارزش ۷ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۶ هزار و ۵۶۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال، گروه فرآورده نفتی با ۲۸ هزار و ۱۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۳۰ هزار و ۵۰۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۷۴۳ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان ایران با یک هزار و ۴۲۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۹۲۱ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۶۸۹ واحد و شرکت پتروشیمی جم با ۶۷۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۷۰۷ واحد، شرکت ایران خردودو با ۷۶۸ واحد، شرکت بانک کتلت با ۶۲۵ واحد، بانک پاسارگاد با ۵۹۰ واحد و شرکت پالایش تفت بندرعباس با ۵۷۶ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (جهارشنبه، سوم بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۶ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۳۴۶ واحد رسید. همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۳۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۰ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۳۳ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۲ واحد، سنگ آهن گهر زمین با ۲۹ واحد، شرکت گروه انتخاب الکترونیک آرمان با ۲۵ واحد و شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با ۲۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت آن و فولاد دیر ایرانیان با ۸ واحد، شرکت زغالسنگ پرورده سیرجان با ۷.۷ واحد، شرکت پویا زرکان اق دره با ۶ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۵ واحد و شرکت حمل و نقل گهرترابر سیرجان با ۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

خروج از نسخه موبایل