بانک و بیمه

افزایش ۳۰ درصدی سرقت مواد غذایی در لهستان


به گزارش آرمان اقتصادی از راشاتودی، روزنامه لهستانی Rzeczpospolita اعلام کرد که قیمت‌های بالا باعث افزایش سرقت در فروشگاه‌های مواد غذایی است.

همچنین بخوانید

این روزنامه با استناد به داده‌های پلیس گزارش داد که تعداد جرایم سرقت مغازه در لهستان در سال ۲۰۲۲ تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

آمارها نشان می‌دهد که تعداد سرقت‌ها با ۳۱.۱ درصد افزایش در سال به بیش از ۳۲۰۰۰ مورد رسیده است. همچنین از ۱۶ منطقه لهستان، تنها لوبلین افزایش چنین جرایمی را ثبت نکرده است.

رناتا یوسکیویچ، رئیس سازمان تجارت و توزیع لهستان، گفت که افزایش سرقتیک سیگنال واضح از مشکل در بازار است.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها مردم را به ارتکاب چنین جنایاتی سوق داده است و این یک چالش بزرگ برای فروشگاه‌هاست، در حالی که باعث افزایش بیشتر هزینه های عملیاتی می‌شود.

این گزارش حاکی از آن بود که بیشتر از همه مواد غذایی به سرقت رفته و پس از آن اقلام لوکس مانند عطرها، وسایل الکترونیکی کوچک به سرقت رفته است.

اقتصاد لهستان در سال ۲۰۲۲ در بحبوحه افزایش تورم و کاهش هزینه‌های مصرف کننده ناشی از درگیری در کشور همسایه اوکراین و تأثیر تحریم‌ها بر روسیه، کند شد.

 آمارهای رسمی نشان می‌دهد که نرخ تورم در ابتدای سال ۲۰۲۳ شتاب گرفت و قیمت مصرف کننده در ژانویه نسبت به سال گذشته ۱۷.۲ درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند که تورم همچنان در حال افزایش است و پیش بینی می‌‍شود لهستان یکی از بالاترین نرخ‌های اتحادیه اروپا در سال جاری را داشته باشد.

آدام گلاپینسکی، رئیس بانک مرکزی لهستان انتظار دارد که این کشور از رکود اقتصادی جلوگیری کند، اگرچه ممکن است در سه ماهه اول سال نوسانات موقتی وجود داشته باشد.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا