شاخص بورس در نیمه ارتفاع ۱.۹ میلیون واحد با سال ۱۴۰۱ خداحافظی کرد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۵۴هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۲۸میلیارد و ۶۷۶میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۱۶هزار و ۴۶۷میلیارد تومان در بیش از ۷۴۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵۴هزار و ۷۱۵واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۹۶۰هزار و ۴۶۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فاس شد و در مقابل شرکت‌های گروه مپنا، بانک ملت و بورس کالای ایران افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۸میلیارد و ۷۵۹میلیون ورقه به ارزش ۴۱هزار و ۵۶۸میلیارد تومان در ۳۵۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۰۳واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۴هزار و ۳۹۴واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، فرابورس ایران و داروسازی دانا بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

خروج از نسخه موبایل