اقتصاد کلان

۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ریلی رشت – کاسپین نیاز است

معاون وزیر راه با بیان اینکه هم اکنون برای بهره‌برداری از پروژه ریلی رشت – کاسپین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، گفت: این پروژه پیشرفت ۷۳ درصدی دارد.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت روند احداث و پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت – کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی و قطعه ششم و هفتم این خط ریلی در منطقه پیربازار، با اشاره به ضرورت اختصاص به موقع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و برای تحویل پروژه در موعد مقرر گفت: هم اکنون برای بهره‌برداری از پروژه ریلی رشت – کاسپین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

همچنین بخوانید

وی افزود: برای امسال تکمیل و افتتاح ۱۲ پروژه بزرگ در کشور تعریف شده که از این تعداد دو پروژه کلان مسیر ریلی رشت – کاسپین و هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین مربوط به حوزه استان گیلان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: پروژه ریلی رشت – کاسپین که دریای شمال(خزر) را به جنوب وصل می‌کند و هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه، دو پروژه کلان وزارت راه و شهرسازی در گیلان است که امسال تکمیل شده و به بهره برداری می رسند.

خادمی با اشاره به اهمیت پروژه راه آهن رشت – کاسپین تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر در مجموع ۷۳ درصد و در زیرسازی ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قسمت عمده پروژه انجام شده است.

وی عنوان کرد: همه تلاش ما به بهره برداری رساندن این پروژه در موعد مقرر است و برهمین اساس هر ۱۵ روز بازدیدی از این پروژه برای رفع مشکلات و موانع این پروژه خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواستار تامین و اختصاص اعتبارات در دو ماه نخست سال شد تا بتوان پروژه را در زمان وعده داده شده که نیمه نخست سال است، تحویل داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا