اقتصاد کلان

کاهش هزینه تامین تضامین برای دانش‌بنیان‌ها/خوش‌حسابی شرکت‌های کوچک نزد صندوق نوآوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌های کوچک جزو شرکت‌های خوش‌حساب هستند، به گونه‌ای که میزان بدهی آنها نزد صندوق ۹ دهم درصد یعنی کمتر از نیم درصد است و این امر این انگیزه را ایجاد می‌کند که می‌توان به شرکت‌های کوچک توجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی وحدت امروز در آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه نشان‌دهنده اقدام کشور برای تامین مالی شرکت‌های کوچک است.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر کمتر به شرکت‌های کوچک توجه شده است، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی متولی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مالی است و در این راستا تلاش داریم تا از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببریم.

وحدت با تاکید بر اینکه حمایت از دانش‌بنیان‌ها وظیفه همه نهادها و دستگاه‌ها است، یادآور شد: از سوی دیگر شرکت‌های کوچک جزو شرکت‌های خوش‌حساب هستند، به گونه‌ای که میزان بدهی آنها نزد صندوق ۹ دهم درصد یعنی کمتر از نیم درصد است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: این امر این انگیزه را ایجاد می‌کند که می‌توان به شرکت‌های کوچک توجه کرد.

وحدت با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه امروز، افزود: این تفاهم‌نامه دسترسی شرکت‌های کوچک به تضامین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان را فراهم می‌کند و شرکت‌ها می‌توانند از تضامین صندوق بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه با صندوق ضمانت سرمایه ‌گذاری تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، شرکت‌ها می‌توانند با هزینه کمتر تضامین مورد نیاز را تامین کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا