اجاره ماشین به صرفه تر از اسنپ

اجاره ماشین به دلایل مختلفی انجام می‌شود، برخی برای مراسم ازدواج، قرارهای کاری و حتی سفر به سراغ چنین انتخابی می‌روند. برخی از مردم کرایه ماشین را با اسنپ مقایسه می‌کنند، در صورتی که شاید مقایسه مناسبی نباشد. شما در کرایه خودرو، اختیار کامل دارید تا هر کجای شهر که می‌خواهید بروید. با این حال ما در این مقاله به موضوع اجاره ماشین تهران پرداخته و آن را با اسنپ مقایسه می‌کنیم.

مزایای اجاره ماشین نسبت به اسنپ 

بسیاری از افرادی که اتومبیل شخصی ندارند، برای رفت و آمد مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هستند. این انتخاب هزینه مالی کمی داشته اما زحمت و سختی زیادی دارد. بنابراین اگر بخواهید چندین بار از این سر شهر به آن سر بروید، انرژی زیادی از شما می‌گیرد. از طرفی به راحتی نمی‌توانید بار هم حمل کنید زیرا اتوبوس و مترو حمل بار را ممنوع اعلام کرده است. در نتیجه برای چنین مشکلی باید به دنبال راه حل دیگری باشید. 

برخی از مردم به جای استفاده از حمل و نقل عمومی، به سراغ اسنپ می‌روند. به خودی خود اسنپ کار شما را نسبت به استفاده از مترو و اتوبوس راحت‌تر می‌کند. با این حال اگر بخواهید چندین بار از شمال به جنوب و از شرق به غرب شهر بروید، هزینه سرسام آوری خواهد داشت. همچنین که نمی‌توانید بیش از سه نفر سوار یک خودرو شوید. 

حالا در اینجا گزینه دیگری به نام اجاره ماشین مطرح می‌شود. با اجاره ماشین می‌توانید روزانه به تمام امور و کارهای خود برسید. به خصوص اگر خودروهای قیمت مناسب را هم اجاره کنید. به این شکل که در آدرس مورد نظر خودرو را تحویل گرفته و برای مدت زمان معین شده ماشین را در اختیار دارید. این کار باعث می‌شود تا به راحتی هر جای شهر که بخواهید بروید. همچنین می‌توانید از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام داده و با ماشین خارج شهر هم بروید. 

 

چه افرادی ماشین اجاره می‌ کنند؟

مردم بسته به شرایط و بودجه‌ای که دارند به سراغ اجاره ماشین‌های مختلف می‌روند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای اجاره ماشین این است که برای مراسم‌هایی مانند ازدواج به سراغ آن می‌روند. مراسم ازدواج، بهترین شب زندگی یک فرد بوده که باید به بهترین شکل ممکن هم انجام شود. یکی از ملزومات این شب، داشتن یک خودروی لوکس و شیک خواهد بود. در صورتی که توان مالی خرید خودروهای لوکس را ندارید، می‌توانید یک اتومبیل مناسب اجاره کنید. مسلما هزینه اجاره خودرو به مراتب کمتر از خرید می‌شود. 

علاوه بر این، عده‌ای دیگر برای رسیدگی به امور کاری و شرکت در جلسات بیزینسی اتومبیل اجاره می‌کنند. فرض کنید قرار است با یکی از مدیران برجسته در حوزه خود دیدار کنید، یک تصمیم درست و صحیح این بوده که خودروی شیکی همراه خود داشته باشید. این کار نه تنها روی نتیجه همکاری موثر بوده که تصویر خوبی هم از شما به جا خواهد گذاشت. 

یک گروه دیگر افرادی هستند که برای دیدار با خانواده به ایران مسافرت کرده‌اند. برای اینکه راحت باشند و بتوانند به خوبی با اقوام دیدار کنند، می‌توانند یک اتومبیل لوکس اجاره کنند. در این بین ممکن است بخواهند سفر هم بروند، پس به راحتی با این اتومبیل می‌توانند به هر شهری که بخواهند بروند. فقط باید هنگام اجاره این موضوع را با شرکت ارائه دهنده خودرو در میان بگذارید.

 

در چه شرایطی اجاره ماشین در تهران از اسنپ گرفتن بهتر است؟

حالا ممکن است به این موضوع برخورد کنید که در چه حالتی اجاره ماشین بهتر از اسنپ است. در پاسخ باید بگوییم که زمانی اجاره خودرو بهتر است که قصد تردد چند باره در سطح شهر را داشته باشید. فرض کنید در طول روز به دلایل مختلف باید از نقاط مختلف شهر خود را به نقطه دیگر برسانید. بنابراین اسنپ گرفتن به صرفه نخواهد بود. 

علاوه بر این اگر قصد تفریح و گردش در شهر و اطراف آن را داشته باشید هم گزینه اجاره خودرو بهتر است. دلیل آن هم این بوده که اسنپ این میزان اختیار عمل را در دسترس شما قرار نمی‌دهد. بنابراین باید به سراغ اجاره ماشین بروید. 

یک نکته مهم دیگر در مورد اجاره خودرو این است که دست شما برای انتخاب نوع ماشین باز است. این در حالی بوده که در اسنپ نمی‌توانید این انتخاب را داشته باشید. تنها اتومبیل‌هایی شما را انتخاب می‌کنند که در محدوده بوده و با مسیر موافق باشند. 

با همه این موارد هنگام اجاره ماشین باید این مساله را در نظر بگیرید که قصد و هدف شما چیست. اگر قصد و هدف شما استفاده روزانه برای رسیدن از یک مبدا خاص به یک مقصد خاص بوده، اسنپ گزینه بهتری است، اما اگر برنامه شما طوری بوده که می‌خواهید به تمام نقاط شهر سر بزنید؛ شاید بهتر باشد اجاره ماشین را انتخاب کنید. 

اجاره چه ماشین هایی به صرفه تر از اسنپ است؟

حالا که به طور کلی متوجه شدیم چه زمان‌هایی اجاره ماشین بهتر است، باید یک موضوع مهم دیگر را هم مدنظر قرار دهیم. اجاره برخی اتومبیل‌های لوکس به صورت روزانه هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. فرض کنید یک مدل پورشه را بخواهید برای ۱۵ روز از ماه اجاره کنید، هزینه آن فوق العاده زیاد می‌شود، اما اگر به جای آن به سراغ ماشین‌های به صرفه‌تر مانند مزدا ۳ بروید بهتر است.

خودروهای فوق لوکس برای یک بار مانند اجاره شب عروسی مناسب هستند. هزینه زیادی دارند اما پرداخت هزینه یک شب برای هیچ کسی سخت نیست. این در حالی بوده که اگر تعداد دفعات اجاره زیاد بوده و قصد دارید برای یک سفر داخل یا برون شهری کرایه کنید، باید خودروهای قیمت پایین‌تر را انتخاب کنید. 

در هنگام اجاره خودرو همانطور که گفتیم به نیاز خود هم توجه کنید. اگر قصد سفر دارید حتما خودرویی را انتخاب کنید که اتاق و صندوق بزرگی داشته باشد. اگر می‌خواهید برای یک قرار کاری خودرو انتخاب کنید، این موضوع چندان اهمیتی نخواهد داشت. در این حالت شیک بودن خودرو و به صرفه بودن هزینه آن بیشتر اهمیت دارد. 

 

برای اجاره ماشین به کجا مراجعه کنیم؟

برای اجاره خودرو می‌توانید به موسسات مختلف مراجعه کنید. با این حال باید حتما به سراغ شرکتی بروید که از خدمات آن مطمئن باشید. در این صورت بابت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، خدمات مناسبی می‌گیرید.

اول از همه  باید به این نکته توجه داشته باشید که بابت هزینه‌ و سفته‌ای که برای اجاره خودرو می‌دهید، می‌توانید کاملا از خدمات دریافتی اطمینان داشته باشید. همچنین خودرو هم به صورت با راننده و هم بدون راننده به شما اجاره داده می‌شود. این شما هستید که بسته به نیازتان، می‌توانید خودروی مناسب را انتخاب کنید. 

اگر بخواهید خودرو را با راننده اجاره کنید فقط هزینه اجاره روزانه و ترخیص را می‌پردازید. برای کرایه ماشین بدون راننده باید ضمانت هم بدهید که هزینه‌ آن برابر با قیمت روز خودرو است. این ضمانت بعد از عودت خودرو به شما بازگردانده می‌شود. بنابراین نگرانی از این بابت نخواهید داشت. این قوانین ممکن است در  در هر شرکت اجاره خودرو متفوات باشد اما قبل از اجاره خودرو حتما قوانین آن موسسه را با دقت بررسی نمایید.

 

خروج از نسخه موبایل