انرژی

امسال هفت هزار مگاوات نیروگاه جدید برنامه‌ریزی شده است

مدیرعامل برق حرارتی کشور گفت: امسال هفت هزار مگاوات نیروگاه جدید برنامه‌ریزی شده است.

عبدالرسول پیشاهنگ امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه برق بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال اول دولت ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید به برق کشور اضافه شد که پنج هزار مگاوات آن تأسیس نیروگاه جدید بوده است.

وی تصریح کرد: از این میزان تولید جدید برق به ظرفیت برق کشور میزان هزار و ۱۱۷ مگاوات هم به‌صورت تعمیر نیروگاه‌های قبلی بوده است.

مدیرعامل برق حرارتی کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۴ هزار مگاوات یعنی ۲ برابر ظرفیت مورد نیاز کشور نیروگاه و تعمیرات آن‌ها انجام شده است.

 پیشاهنگ اضافه کرد: در تابستان گذشته نیروگاه‌های ما با ۹۸ درصد آمادگی وارد مدار شدند و توانستند برق مورد نیاز مردم را تأمین کنند بودند درحالی‌که استاندارد جهانی در این زمینه ۹۵ درصد است.

وی بیان کرد: مجموع اقداماتی مؤثر از این قبیل باعث شد تا تابستان سال گذشته مردم با مشکل جدی در مورد برق مواجه نشوند.

وی ادامه داد: امسال نیز هفت هزار مگاوات نیروگاه جدید برنامه‌ریزی شده و علاوه بر این حدود پنج هزار مگاوات تعمیر نیز انجام شده است که در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرعامل برق حرارتی کشور اظهار کرد: حدود ۴۵ درصد صنایع ما صنایع بزرگ هستند که تمهیداتی اندیشیده شده تا این صنایع تعطیلات هفتگی خود را به‌صورت چرخش در طول روزهای هفته اعمال کنند.

پیشاهنگ تصریح کرد: نهایت تلاش صورت می‌گیرد تا تأمین برق مردم در تابستان بدون اینکه مشکلی بر صنایع وارد و تأمین شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا