نکاتی برای حذف شکلات و آب نبات از فرش

امروزه وجود انواع شکلات و آبنبات در بازار، خرید این خوراکی خوشمزه را برای همه ما به خصوص کودکان، هیجان انگیز کرده است. شکلات علاوه بر فوایدی که دارد، انرژی زا بوده و می تواند انرژی روزانه ما و کودکان پرتحرک را تامین کند. اما همین خوراکی بسیار خوشمزه که با طعم های مختلفی وجود دارد، اگر روی فرش بریزد، لکه سرسخت و مقاومی بر جای می گذارد.

وقتی شکلات روی فرش می ریزد، فرش های خانه شما ممکن است شبیه یک صحنه فیلم ترسناک شوند! اما نترسید. در این مقاله چند نکته مفید در مورد نحوه خارج کردن شکلات و آب نبات از فرش برای شما آورده شده است. پس ما را همراهی کنید و دستورالعمل های گفته شده را انجام دهید.

چگونه شکلات را از فرش خارج کنیم؟

لکه های شکلات روی فرش، به سرعت می توانند از طریق راه رفتن، روی تمام فرش پخش شوند و کار شما را بسیار سخت کنند. بنابراین وقتی صحبت از پاک کردن لکه های شکلات از روی فرش می شود، سرعت عمل، مطمئناً کلیدی ترین نکته است. همواره به یاد داشته باشید که اگر نمی توانید سریعا دست به کار شوید و لکه شکلات فرش را پاک کنید، بهتر است از خدمات قالیشویی مشهد استفاده نمایید.

به محض اینکه لکه شکلات را روی فرش خود مشاهده کردید، به سرعت با یک دستمال کاغذی جاذب، مقدار اضافی را پاک کنید. اگر بر اثر دمای بالای محیط، شکلات روی فرش آب شده، می توانید ابتدا یک تکه یخ را روی شکلات بمالید تا کمی سفت شود. مراقب باشید بیش از حد این کار را نکنید که تمیز کردن دشوار تر نشود. یخ را به قدری روی لکه شکلات بکشید که کمی سفت شود و از ورود  آنبه الیاف فرش جلوگیری شود. اما یخ را به قدری روی الیاف نکشید که زیاد از حد سفت شود و دیگر نتوانید لکه را پاک کنید!

پس از اینکه تا حد ممکن لکه را پاک کردید، نوبت به استفاده از انواع لکه بر های فرش یا ترکیب آب و مایع ظرفشویی می رسد. به خاطر داشته باشید که شستن لکه های شکلات از روی فرش بسیا دشوار است. پس باید تمام تلاش تان را به کار بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن لکه را پاک کنید.


چگونه آب نبات چسبناک را از فرش خارج کنیم؟

اگر آب نباتی که روی فرش افتاده، بسیار چسبناک است، باید مقاوم تر عمل کنید. 

ابتدا تا جایی که می توانید با یک چاقوی کره خوری، آب نبات اضافی را از فرش جدا کنید. سپس جاروبرقی بکشید تا ذرات جدا شده، تمیز شوند و دوباره وارد الیاف فرش نشوند. مراقب باشید در حین انجام این کار، الیاف فرش را نکشید یا پاره نکنید. همچنین می توانید سعی کنید ناحیه چسبنده را با یک حوله یا اسفنج، مرطوب کنید، آب نبات گیر کرده را خیس کنید تا آزاد شود و سپس آن را با یک حوله خشک، پاک کنید. 

اگر مقدار کمی آب نبات در فرش گیر کرده است، ممکن است بتوانید آن را بردارید و محل را با پاک کننده های خانگی همچون مایع ظرفشویی یا ترکیبی از آب و سرکه سفید یا آب لیمو تمیز کنید. فقط مطمئن شوید که ابتدا محلول را روی یک قسمت کوچک فرش آزمایش کنید تا مطمئن شوید که الیاف فرش تان را خراب نمی کند.

توجه داشته باشید که اگر فرش تان ابریشمی یا دستبافت است، بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب زدن به فرش گران بهایتان، استفاده از خدمات قالیشویی رشت است.

بهترین گزینه برای از بین بردن لکه های شکلات و آب نبات

برای آن دسته از لکه های فرش که بر اثر شکلات های بسیار چسبناک یا با مقدار زیاد ایجاد شده اند، چرا از خدمات قالیشویی استفاده نمی کنید؟

متخصصان آموزش دیده قالیشویی، تخصص، تجهیزات و راه حل هایی را برای از بین بردن سرسخت ترین لکه های شکلات و آب نبات در اختیار دارند و در عین حال از فرش های شما در برابر آسیب هایی نظیر پارگی و … محافظت می کنند. با سپردن فرش تان به قالیشویی، مطمئن می شوید که لکه شکلات کاملا از بین می رود و پس از خشک شدن فرش، اثری از آن روی فرش تان باقی نمی ماند.

قالیشویی توحید با استفاده از روش های پیشرفته تایید شده توسط اتحادیه و سازمان جهانی IICRC (مؤسسه بازرسی تمیز کردن و صدور گواهینامه) می تواند نسبت به تمیز کردن و ضدعفونی کردن فرش ها و قالیچه های شما اقدام کند. پس حتی اگر شکلات یا آب نبات به عمق الیاف فرش تان وارد شده نیز نگران نباشید و با قالیشویی اصفهان معتبر تماس بگیرید. 

تکنسین های فرش شویی باسابقه

در قالیشویی توحید از محلول ‌های تمیزکننده حرفه ‌ای تایید شده توسط EPA استفاده می شود که لکه ‌های سرسخت از مواد آلی و چربی را از بین می ‌برد و در عین حال بر روی انواع فرش ‌ها از جمله پشم، الفین، نایلون و … قابل استفاده و بی خطر است. آخرین فناوری های مورد استفاده ما همچنین می توانند لکه های مختلف را به بهترین شکل ممکن از روی فرش ها پاک کرده و ظاهری تمیز و زیبا را برای فرش های شما به ارمغان بیاورند.

قالیشویی توحید

تا وقتی قالیشویی توحید به تمام تهران و کرج خدمت رسانی می کند، می توانید هر چقدر که می خواهید شکلات بخورید!

در این حالت پس از لک شدن فرش، می دانید که بلافاصله باید با چه کسی تماس بگیرید و چکار کنید. فرش های شما پس از ثبت سفارش، به سرعت توسط نیروهای ما در محل خودتان دریافت شده و به سرعت نیز شسته شده و مجددا در محل خودتان تحویل تان می شود. 

پس این بار که خودتان یا کودکتان خواستید شکلات یا آبنبات بخورید، اضطراب نداشته باشید و فقط از خوردن شکلات لذت ببرید. مابقی کارها را به تیم ما بسپارید. تیم ما با سابقه بیش از ۳۰سال فعالیت در این زمینه، می تواند فرش تان را به بهترین شکل ممکن شستشو دهد فرش ها پس از شستشو، کاور شده و در محل خودتان با فاکتور معتبر به شما تحویل می گردند.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است
خروج از نسخه موبایل