امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

موردی از تب کنگو در خوزستان گزارش نشده است

اهواز- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون موردی از ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد حسنی چهارشنبه شب در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اینکه تاکنون موردی درباره ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان گزارش نشده است، اضافه کرد: ضرورت دارد که گروه‌های در معرض خطر از جمله دامداران، کارکنان کشتارگاه‌ها، قصابان، کشاورزان و به ویژه روستاییان و عشایر که به نحوی با دام سر و کار دارند، با جلوگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز مراقب سلامتی خود باشند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: مردم فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز مجاز زیر نظارت دامپزشکی تهیه و حتماً به برچسب بهداشتی و مهر دامپزشکی روی لاشه‌های مجاز عرضه‌شده توجه کنند.

حسنی توصیه کرد: افرادی که در تماس با دام زنده قرار دارند باید اصول بهداشتی فردی را رعایت کنند و در صورت مشاهده کنه روی بدن دام به هیچ وجه اقدام به جداسازی کنه با دست نکنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در گوشت بعد از ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد غیرفعال می‌شود.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که نشانه درمانگاهی مشهودی در دام‌های آلوده ندارد، اما در انسان منجر به ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا