بانکبانک و بیمه

تبعیت بانک مهر اقتصاد از نرخ سود ابلاغی


همایش سراسری معاونین و روسای ادارات امور شعب استان های بانک مهر اقتصاد با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره بانک در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این همایش با تقدیر و تشکر از تلاش های تمامی همکاران، اجرای برنامه های مصوب را راهبرد اصلی بانک در ماه های باقی مانده از سال عنوان کرد و گفت: ما وارث زحمات بیست و پنج ساله همکاران خود هستیم که باید با تلاش و کوشش مداوم خود در راستای شکوفایی و اعتلای بانک گام برداریم لذا چنانچه وظایف خود را به درستی انجام دهیم قطعاً دستیابی به اهداف دور از دسترس نیست.

ایمانی وصول مطالبات را عاملی در راستای کاهش ریسک نقدینگی و سود آوری دانست و اظهار کرد: جدی گرفتن وصول مطالبات، نخستین و مهمترین راه دستیابی به اهداف و مهمترین برنامه بانک در شش ماهه دوم سال است لذا همه باید عزم خود را جزم کنیم تا برنامه های پیش بینی شده در این حوزه محقق شود.
وی برنامه دیگر بانک را متوازن سازی مصارف و منابع عنوان کرد و ابراز داشت: تمامی استان ها باید با هماهنگی معاونت اعتبارات تلاش کنند با در نظر گرفتن  تمامی مقررات و ضوابط اعطای تسهیلات در پایان سال جاری به نُرم استاندارد دست یابند.
ایمانی در ادامه با تاکید بر حفظ شان و منزلت کارکنان و رعایت عدالت در بین آن ها، افزود: روند پرداخت پاداش ها بر اساس گزارش عملکرد هر استانی تنظیم می شود همچنین باید مراقبت نمود تا در پرداخت ها حق هیچ همکاری تضییع نشود.
ایمانی در ادامه سخنان خود درباره تعیین نرخ سود، ابراز داشت: مسئولین اقتصادی کشور معتقدند مادامی که نرخ سود بالا باشد تولید رونق نمی گیرد بنا بر این تصمیم به کاهش نرخ سود بانکی گرفتند، به تبع آن در بانک مهر اقتصاد نیز نشست های متعدد کارشناسی برگزار شد تا سیاست های ابلاغی بانک مرکزی به درستی اجرا شود.
مدیر عامل بانک خاطر نشان کرد: عدم تبعیت از نرخ های ابلاغی بانک مرکزی موجب اخلال در نظام پولی کشور می شود و می تواند با افزایش قیمت تمام شده پول مشکلات عدیده اقتصادی بوجود آورد بنا بر این شبکه بانکی عزم خود را جزم کرده تا این سیاست ها را اجرا نماید.
مدیر عامل بانک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر صرفه جویی، تصریح کرد: مدیران صف و ستاد باید تمامی تلاش خود را در این عرصه به کار گیرند چرا که صرفه جویی در سود آوری و بهره وری بانک نقش به سزایی دارد اما این موضوع نباید با مقوله توجه به رفاهیات همکاران و مرتفع نمودن نیازهای مادی و معنوی آن ها یکسان تلقی شود.
ایمانی ترویج استفاده از خدمات نوین بانکداری و کسب کارمزد آن را یکی دیگر از راه های افزایش در آمد دانست و گفت: کسب در آمد در حوزه پرداخت تسهیلات همواره چالش هایی به همراه دارد لذا با توجه به زیر ساخت های فراهم شده در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک باید اهتمام بیشتری در ترویج آن داشته باشیم.
وی هماهنگی میان مدیران صف و ستاد و روسای شعب تحت پوشش خود را در دستیابی به اهداف ترسیم شده، ضروری دانست و افزود: برخورد شایسته و منطقی با سرمایه های انسانی و تامین نیازهای آنها اهمیت بسزایی دارد چرا که به واسطه تلاش های خالصانه و بی حد و حصر همکاران توانسته ایم سربلند، بالنده و مقتدر به مسیر خود ادامه دهیم.
مدیر عامل بانک خطاب به همکاران تاکید کرد: باید توجه ویژه ای نسبت به نحوه تعامل و کیفیت ارائه خدمات به مشتریان داشته باشیم و ویژگی ارزشی بودن نه تنها در کلاممان جاری باشد بلکه در رفتار و اخلاقمان نیز مشهود باشد.
ایمانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش هه مدیران و کارکنان، بانک مهر اقتصاد سال جاری را با موفقیت پشت سر گذاشته و به واسطه آن همه ذی نفعان از عملکرد بانک منتفع شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا