صنعت، معدن، تجارت

احداث شهرک تخصصی صنایع فولاد «چوئبده – اروندکنار»

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس از احداث شهرک تخصصی صنایع فولاد «چوئبده – اروندکنار» در شهرستان آبادان خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخیراً با «علی مهدی پور» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان دیدار داشتم و در خصوص شهرک‌های صنعتی مربوط به شهرستان آبادان تصمیمات مهمی در دستور کار قرار گرفت.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به احداث شهرک تخصصی صنایع فولاد چوئبده – اروندکنار گفت: با راه‌اندازی صنایع مرتبط با فولاد در این شهرک، ظرفیت اشتغال شهرهای چوئبده و اروندکنار افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری شهرک صنعتی اروندکنار افزود: این شهرک صنعتی در حد فاصل شهرهای آبادان و اروندکنار است و آلودگی زیست محیطی در فضای انتخاب شده، حداقل است؛ همچنین دسترسی راحت از ۲ شهر اروندکنار و چوئبده برای افرادی که در آن شاغل می‌شوند، بخشی از مزیت‌های جانمایی مناسب آن است.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه کارهای مطالعاتی شهرک صنعتی اروندکنار به پایان رسیده است، ادامه داد: فرآیند اداری این شهرک در مراحل پایانی قرار دارد و مقرر شده در کارگروه توسعه خوزستان نهایی شود.

مولوی، مساحت شهرک صنعتی اروندکنار را ۱۰۶ هکتار عنوان کرد و گفت: سازمان‌ها و نهادهای مرتبط اقدامات لازم را در حوزه زیرساخت انجام داده‌اند.

وی با اشاره به شهرک‌های صنعتی آبادان توضیح داد: با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند ۲۰۰ هکتار به این شهرک‌ها افزوده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: بهسازی فعلی شهرک‌های صنعتی آبادان شامل معابر، سیستم دفع فاضلاب، ساختمان اداری و همچنین تخصیص اعتبار به منظور ناحیه صنعتی جهاد واقع در مسیر روستای شلهه شامل فاضلاب و معابر انجام می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا