دریافت گواهی امضا الکترونیکی در کمتر از ۲ دقیقه!

الکترونیکی شدن فرآیندها در حال حاضر موجب سرعت بالا در انجام امور مسائل اداری شده است. یکی از خدماتی که در حال حاضر فرآیند الکترونیکی شدن را به‌خوبی طی کرده، دریافت گواهی امضا است. سامانه امضای الکترونیکی از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و معمولا در اداره‌های دولتی کاربرد فراوانی دارد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با دریافت سریع و راحت گواهی امضا الکترونیکی صحبت کنیم و اشاره‌ای به کاربردهای امضا الکترونیکی خواهیم داشت. برای آگاهی از نحوه دریافت این گواهی، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دریافت گواهی امضا الکترونیکی از طریق سامانه آنلاین

برای دریافت گواهی امضا کافی است به سامانه صدور گواهی الکترونیکی به نشانی gica.ir مراجعه کنید. پس از ورود به سامانه دریافت گواهی الکترونیکی، از قسمت ثبت‌نام غیر حضوری گواهی الکترونیکی باید برای دریافت گواهی اقدام کنید. در این بخش کاربران باید اطلاعات هویتی خود را مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی را به‌همراه تاریخ تولد و جنسیت وارد کنند. بعد از تکمیل درخواست در سامانه گواهی الکترونیک یک رسید شامل کد رهگیری برای متقاضی صادر خواهد شد.
متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن کد رهگیری و مدارک هویتی به یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی مراجعه کرده و گواهی امضا را دریافت کنند. برای انجام کلیه امور مالیاتی باید اطلاعات و دانش کافی را داشته باشید تا سازمان یا شرکت شما مورد ضرر مالی یا جریمه قرار نگیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با امور مالیاتی مقاله «آموزش سامانه مودیان» را در بلاگ سپیدار سیستم مطالعه کنید.

دریافت گواهی الکترونیکی به روش سنتی؛ مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی

قبل از تاسیس سامانه ثبت امضای الکترونیکی، متقاضیان به‌صورت حضوری به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کردند. البته این روش در حال حاضر نیز انجام می‌شود. برای دریافت امضا الکترونیکی کاربران باید با در دست داشتن مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.
متقاضیان بعد از مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی، در حضور سردفتر باید اسناد گواهی الکترونیک را امضا کنند و پس از امضا، متقاضیان می‌توانند گواهی امضا الکترونیکی را با مهر و امضای دفترخانه دریافت کنند. 


نحوه استعلام گواهی امضا الکترونیکی و سنتی

گواهی الکترونیکی و سنتی از طریق مراجعه حضوری به دفترخانه‌های اسناد رسمی امکان‌پذیر است. برای دریافت استعلام گواهی سنتی باید نامه‌ای از مراجع مربوطه برای سردفتر ارسال شود تا سردفتر براساس اطلاعات ثبت‌شده، استعلام گواهی را تایید کند.
در استعلام گواهی سنتی باید حتما نامه برای سردفتر ارسال شود تا از جعل و کپی سند جلوگیری شود. البته استعلام گواهی الکترونیکی نیز به‌همین صورت خواهد بود، اما تفاوت در نوع امضا الکترونیکی است. به‌دلیل اینکه در امضا الکترونیکی امکان تقلب یا جعل کردن وجود ندارد، فقط با یک نامه برای دفترخانه امکان استعلام گواهی امضا فراهم می‌شود.
مفاهیم مختلفی در رابطه با مسائل مالی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها نیازمند دانش کافی است. به‌عنوان مثال نحوه تنظیم صورت سود و زیان یا ارسال اظهارنامه مالیاتی بسیار مهم است. اگر در نگارش و محاسبه صورت‌های مالی دقت لازم را نداشته باشید، سازمان مالیاتی شرکت یا سازمان شما را جریمه خواهد کرد.

هزینه دریافت گواهی الکترونیکی؛ هزینه تعیین شده براساس تورم

هزینه گواهی امضا الکترونیکی توسط دادگستری تعیین می‌شود. این هزینه هر ۴ سال یکبار براساس میزان تورم تغییر خواهد کرد. انجام این خدمت بستگی به گواهی امضا اشخاص حقیقی و حقوقی دارد و معمولا هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان خواهد داشت. توجه‌ داشته باشید هزینه دریافت گواهی امضا به روش سنتی و الکترونیکی با یکدیگر متفاوت است.

کاربردهای امضا الکترونیکی؛ ورود به سامانه‌های دولتی

گواهی امضا الکترونیکی در واقع مدرک شناسایی دیجیتالی کاربران برای امضا اسناد در سامانه‌های دولتی است. بسیاری از سامانه‌های آنلاین نیازمند دریافت توکن امضای دیجیتال یا امضا الکترونیکی هستند. به‌عنوان مثال، در سامانه ثنا که با نام سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی شناخته می‌شود، باید از گواهی الکترونیکی استفاده کرد. همچنین امضا الکترونیکی برای دریافت چک یا سفته نیز کاربرد دارد.

آشنایی با مفاهیم و قانون‌های مالیاتی با مطالعه مقالات سپیدار سیستم

در این مقاله در رابطه با گواهی امضا الکترونیکی صحبت کردیم و اشاره‌ای به کاربرد گواهی امضا در ادارات دولتی داشتیم. گواهی امضا الکترونیکی فرآیند احراز هویت را ساده‌تر می‌‌کند و امنیت در این گواهی به‌شدت بالا خواهد بود. مدت زمان ثبت‌نام در سامانه دریافت گواهی بسیار پایین بوده و ظرف مدت چند دقیقه متقاضیان می‌توانند برای دریافت گواهی اقدام کنند. 

پیشنهاد می‌کنیم برای مطالعه مقالات مرتبط با مودیان و مشمولان مالیاتی و اطلاع از شرایط و نحوه پرداخت مالیات‌های مختلف، مقالات منتشرشده در سایت سپیدار سیستم به نشانی sepidarsystem.com را مطالعه کنید.
شرکت سپیدار سیستم سال‌ها است در زمینه نرم‎‌افزارهای مالی و حسابرسی فعالیت می‌کند. انواع نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی و شرکتی توسط سپیدار سیستم ایجاد شده است. همچنین نرم‌افزارهای حسابرسی سپیدار سیستم قابلیت اتصال به سیستم‌های مالیاتی دارند که موجب راحت‌تر شدن پروسه محاسبه و پرداخت مالیات می‌شود.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است
خروج از نسخه موبایل