امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مطالبات گندم‌کاران خوزستان بر اساس نرخ سال ۱۴۰۲ پرداخت می‌شود

اهواز- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از قول دولت برای پرداخت مابه‌التفاوت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان خوزستان خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید کریم حسینی صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگو با صداوسیما بیان کرد: قیمت اولیه خرید گندم به میزان ۱۵ هزار تومان مشخص اما پرداخت‌ها توسط دولت بر مبنای مبلغ سال گذشته یعنی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان انجام شد در حالی که دولت برای پرداخت مابه‌التفاوت این بخش به کشاورزان خوزستان اقدام کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکل کشاورزان خوزستانی و پرداخت مطالباتشان مطابق با نرخ روز توسط دولت، گفت: بنده تذکراتی را در صحن در این زمینه به دولت دادم چرا که با توجه به اینکه استان خوزستان از جمله استان‌هایی بوده که برداشت محصول داشتند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ادامه داد: اکنون مطالبه به حق کشاورزان خوزستانی این است که مابه‌التفاوت مبلغ ۱۵ هزار تومان به آن‌ها پرداخت شود چرا که با وضعیت تورم موجود در بازار در شرایطی که عمده کشاورزان از این طریق امرار معاش می‌کنند و اقتصاد این خانوارها به این محل برمی‌گردد؛ بنابراین تعلل در پرداخت مابه‌التفاوت به آن‌ها قطعاً مشکلات معیشتی را برای این قشر به همراه خواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس تاکید کرد: البته به دنبال تذکر شفاهی که در صحن مجلس دادم، اعلام شد که دولت در حال آماده‌سازی مقدمات لازم برای پرداخت این مطالبه کشاورزان است و قول دادند که این مشکل به سرعت رفع شده و مابقی پرداخت‌ها بر اساس مبلغ ۱۵ هزار تومان صورت بگیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا