صنعت، معدن، تجارتمعدن

توسعه فناوری پرد، نیازمند حمایت همه بخش ها است

مدیر مهندسی شرکت ام ام ای گفت: توسعه فناوری پرد، نیازمند حمایت همه بخش ها است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عزیز طائمه در مراسم افتتاح توسعه ششمین کنفرانس و نمایشگاه مهندسی مواد و متالورژی با بیان این مطلب اظهار داشت: فناوری پرد شاهکاری است که متعلق به ایران بوده و بالاترین سطح دانش مهندسی طراحی پلنت احیای مستقیم در ایران است باید مورد توجه همه جانبه قرار گیرد تا به سرنوشت فناوری اچ وای ال (HYL) که در مکزیک ایجاد شد، دچار نشود.

وی ادامه داد: اکنون سه طرح شادگان، میانه، نی ریز و یک کارخانه در چین مجهز به تکنولوژی پرد است.

مدیر مهندسی شرکت ام ام ای با اشاره به دلایل مناسب بودن استفاده از فناوری پرد در ایران تصریح کرد: شرایط اقلیمی، مشخصات خوراک و منابع انرژی ایران، کاهش هزینه اولیه سرمایه گذاری، راندمان بالاتر، بومی سازی ساخت قطعات و تجهیزات حساس، سهولت بهره برداری. کاهش هزینه بهره برداری و کاهش مصارف و تعمیرات، عدم نیاز به اجازه برای ایجاد پلنت جدید، عدم نیاز به اجازه برای توسعه تکنولوژی و بهینه سازی ایجاد پلنت های با سطح وسیع و ایجاد تکنولوژی استفاده از سایر منابع گازی حاصل از زغال، از جمله این دلایل است.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از تکنولوژی شامل راندمان بسیار بالا (متالیزاسیون ۹۷ درصد)، محصولی باکیفیت و بی نظیر، مصارف پایین، بهره برداری بسیار راحت و غیره است.

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا