صنعت، معدن، تجارت

۱۲۰ کارخانه آجر در شعاع شهر اصفهان گاز مصرف می‌کنند

اصفهان- رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: تمام ۱۲۰ کارخانه تولید آجر در شعاع ۳۰ کیلومتری اصفهان در حال حاضر از سوخت گاز استفاده می‌کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، عبدالوهاب سهل آبادی ظهر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن برگزار شد، در خصوص آلایندگی واحدهای تولید آجر و گچ در اطراف شهر اصفهان و عدم انتقال این واحدها به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتر، اظهار داشت: هم اکنون تمام واحدهای آجرپزی در ۳۰ کیلومتری شهر اصفهان که تعداد آنها به ۱۲۰ کارخانه می‌رسد از سوخت گاز استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: مشکل گردوغبار بدلیل مصالحی است که در تولید آجر استفاده می‌کنند که باید در این زمینه اصلاحاتی در جهت کاهش آلایندگی صورت گیرد.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان ابراز داشت: جامعه صنعتی استان با حمایت‌هایی که می‌توانست از دولت دریافت کند و پشتیبانی خانه صنعت و معدن توانست دغدغه‌های بسیاری را از این شهر بزرگ صنعتی کم کند و با وجود همه دشواری‌ها رشد ۴.۶ درصدی اقتصادی استان رقم بخورد.

سهل آبادی افزود: انتظار داریم اداره صنعت، معدن و تجارت استان بخش اقتصادی را به بخش خصوصی تفویض اختیار کند همانگونه که با تفویض اختیاراتی به خانه صنعت و معدن بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ پروانه تأسیس صادر شد و کمترین دعوی را شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است دولت بخش خصوصی را در مباحث کارشناسی اقتصادی شرکت دهد، درخصوص بازسازی صنایع آلاینده ابراز داشت: بزرگترین چالش تسهیلات است زیرا زمانیکه پول نیاز است، نیست و هر روز پول ما بی ارزش تر می‌شود و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی ما در حال کاهش است و بر همین اساس توسعه و بازسازی در صنایع اصفهان با سختی رو به رو است.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان با بیان اینکه مسئله تأمین آب صنایع امیدوارم با همت اتاق بازرگانی و واحدهای صنعتی حل و فصل شود، اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی در قصه آب برای صنایع چندان فعال نیست در حالی که اگر مشکل آب صنایع رفع شود رشد اقتصادی بیش از ۴.۶ درصدی استان را شاهد خواهیم بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا