بازار سرمایه، هدفی جذاب برای مشارکت مردم در طرح‌های کلان کشور

سیدعلی یزدی‌خواه، نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هم رشد منطقی و تدریجی خود را به همراه دارد و هم اینکه به رشد و توسعه کشور کمک می‌کند. اگر بتوان بازارهای مالی و سرمایه را تقویت و فربه‌تر کرد، منابع مالی لازم برای اجرای طرح‌های کلان کشور فراهم‌تر می‌شود.


سید علی یزدی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم کارآمدی بازارهای مالی در کشور و نحوه حضور مردم در بورس کالا را مورد نقد قرار دهیم، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: در حال حاضر فاصله ما با مطلوب بودن و اینکه اکثریت مردم در بازار سرمایه و کالا و انرژی حضور داشته باشند، بسیار است.

وی با تاکید به اینکه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مطمئن ترین نوع سرمایه‌گذاری است، افزود: سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هم رشد منطقی و تدریجی خود را به همراه دارد و هم اینکه به رشد و توسعه کشور کمک می‌کند.

به گفته نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس؛ اگر بتوان بازارهای مالی و سرمایه را تقویت و فربه‌تر کرد، منابع مالی لازم برای اجرای طرح‌های کلان کشور فراهم‌تر می‌شود.

یزدی خواه در ادامه اظهار داشت: سمت و سوی برنامه هفتم توسعه موضوعات مالی، اشتغال، تورم، توسعه زیرساخت‌ها و البته بازار سرمایه به عنوان یکی از هدف‌های جذاب برای مشارکت پذیری از سوی قشرهای مختلف جامعه است.

وی تصریح کرد: سواد مالی، سواد رسانه‌ای و سواد بازارهای سرمایه‌ای در کشور بین گروه‌های مختلف مردم آن طور که باید هنوز توسعه نیافته و به مرز مطلوبی نرسیده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه، اگر مشوق‌های لازم را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته و اگر زمینه‌های حضور مردم و زیرساخت‌های لازم در حوزه آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی را فراهم کنیم، امید است بازارهای مالی کشور توسعه یابند.

وی به تغییرات مکرر قوانین و مقررات و آیین نامه‌های مربوطه به عنوان یکی از ضعف‌های کشور اشاره کرد و افزود: این امر باعث شده که تولیدکنندگان و فعالان در حوزه صادرات و واردات نتوانند برنامه های بلندمدتی را برای خود تدارک ببینند.

یزدی خواه گفت: مجلس شورای اسلامی در صدد است از تعدد قوانین و تغییر زیاد آنها جلوگیری کرده و قوانین مزاحم را شناسایی و حذف کند تا سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتری در بازارهای مختلف و در راستای توسعه تولید، سرمایه‌گذاری کنند.

خروج از نسخه موبایل