انرژی

محرومیت‌زدایی از مددجویان با سامانه‌های خورشیدی جهاد دانشگاهی

مرکز خدمات تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر سازمان جهاد دانشگاهی با استانداردسازی سامانه‌های خورشیدی برای عشایر کشور راهکاری را برای تامین انرژی مورد نیاز آنها ارائه کردند.

امیر پاک نیت، مدیر مرکز خدمات تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، نسل جدید پکیج‌های برق‌رسانی به عشایر کشور را از دستاوردهای فناورانه این مرکز نام برد و اظهار کرد: ما در جهت کمک و راه‌گشایی به توانمندسازی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم کشور، از سال ۸۸ با احداث اولین نیروگاه خورشیدی این مهم را در دستور کار خود قرار دادیم و در سال‌های اخیر با برق‌رسانی به مناطق صعب‌العبور، این راه ادامه یافت.

وی با بیان اینکه این محصول، نمونه استانداردسازی شده برای عشایر کشور است، خاطر نشان کرد: تاکنون پکیج خورشیدی برای عشایر اردبیل و خراسان شمالی نصب شده است.

پاک‌نیت، قابلیت حمل آسان متناسب با شرایط عشایر کشور و خروجی‌های متنوع برای روشنایی (۵ وات و ۱۲ ولت) را از قابلیت‌های این دستگاه نام برد و افزود: شارژ تلفن همراه و تبلت از طریق پورت USB با جریان‌های مختلف از دیگر قابلیت‌های این سامانه به شمار می‌رود، ضمن آنکه این محصول دارای حفاظت در برابر گرد و غبار و قطرات باران است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این محصول دارای بانک باتری است، تاکید کرد: این پکیج قابلیت شارژ از طریق پنل‌های خورشیدی و آداپتور شارژ برق شهری را دارد.

به گفته وی، این دستگاه برای تامین روشنایی مورد نیاز عشایر کشور، ایستگاه‌های سیار و اقامتگاه‌های موقت کاربرد دارد.

وی، احداث بیش از ۵۰ سامانه خورشیدی برای محرومیت‌زدایی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دیگر فعالیت‌های این مرکز نام برد و در این باره توضیح داد: این نیروگاه‌ها در حال حاضر به شبکه برق سراسری متصل شده‌اند و مددجویانی که نسبت به نصب این نیروگاه بر سقف خانه‌های خود اقدام کرده‌اند، می‌توانند درآمد ماهیانه دریافت کنند. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا