بانکبانک و بیمه

تجربه‌ای تلخ از بانکداری دیجیتال مثل بانک رسالت

بانک قرض الحسنه رسالت با شعار بانکی اجتماعی و خدماتی مدتی است که شعب خود را جمع آوری کرده و خدمات بانکی خود اعم از افتتاح حساب، دریافت تسهیلات و … را در بستر اپلیکیشن و پلتفرم های مختلف خود ارائه داده است.

رسالت به عنوان یک بانک پیشرو جهت ارائه خدمات خود در بستر بانکداری دیجیتال آینده نگری هوشمندانه ای انجام داده اما ضعف‌های اساسی این بانک در ارائه خدمات ناقص، سخت و پپیچیده شدن امور و عدم پاسخگویی به مشتری از جمله مشکلاتی است که مشتریان این بانک قرض الحسنه با آن مواجه هستند.

تجربه افتتاح حساب اینترنتی در این بانک قطعا یکی از سخت ترین مواردی است که میتوان در مقایسه با سایر بانک‌ها تجربه کرد.

بانک رسالت به عنوان یکی از اولین بانک‌ها در ارائه تسهیلات به صورت کاملا آنلاین البته قدم بسیار مهمی در این عرصه از صنعت بانکداری برداشته اما مراجعه به سامانه های مختلف، روند طولانی انتظار برای پاسخ گرفتن از سامانه های مختلف، سردرگم شدن مشتری در بین سامانه های پیشخوان مجازی، سامانه اُمرات سامانه آی مرات و البته غول مرحله آخر تهیه سفته الکترونیک از برنامه عجیب و غریب آی کاپ همه این موارد سبب نارضایتی و تجربه تلخ مشتریان این بانک شده است.

مشتریان متقاضی تسهیلات در این بانک بعد از ورود به سامانه‌های مختلف و انتظار طولانی مدت تا اعلام نتایج اعتبار سنجی خود و ضامن، جهت تهیه وثایق مورد نیاز باید به برنامه موبایلی آی کاپ مراجعه کنند، برنامه ای که با اختلال فراوان جهت دریافت سفته الکترونیک روبرو است و جالب تراینکه دسترسی به پشتیبانی این اپلیکیشن از سفر به کره ماه هم سخت تر است و اگر شما با پیغام خطای « لطفا دقایقی دیگر مراجعه نمایید» یا خطای «مجوز دسترسی وجود ندارد» روبرو نشده اید قطعا یکی از افراد خاص این عرصه هستید که توانسته اید از این مرحله عبور کنید.

به نظر می رسد این بانک برای حل این مشکل به جای اجبار مشتریان برای تهیه سفته از اپلیکیشن آی کاپ و ارجاع مشتریان برای پیگیری این مشکل تنها از طریق آی کاپ کمی به فکر روش‌های جایگزین دیگر و یا ارتقا امکانات برنامه مذکور باشند.

ارائه خدمات در بستر اینترنت راهکاری برای سهولت دسترسی مشتریان به خدمات بانکی در سریعترین زمان ممکن است که البته بانک رسالت بایستی نسبت به سرعت و در دسترس بودن خدمات خود بیشتر متمرکز شود.

همچنین بخوانید

‫۲ دیدگاه ها

  1. باید صدور چک و سفته الکترونیکی از طریق پایانه های غیرنقدی بانکها مانند کیوسک ها و دستگاههای خودگردان و…. (بدون نیاز به داشتن گوشی هوشمند) امکانپذیر شود.
    احراز هویت نیز با استفاده از: کارت ملی هوشمند و کارت بانکی و سیمکارت به نام متقاضیان دریافت وام انجام شود.

  2. برای تسهیل در دریافت وام؛ مسولین بانک مرکزی باید امکانی را فراهم کنند تا بانکها رتبه اعتباری متقاضیان دریافت وام را به صورت رایگان از بانک مرکزی استعلام بگیرند. و در این مورد متقاضیان دریافت وام؛ نیاز نباشد تا اعتبار سنجی انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا