بانکبانک و بیمه

تعیین نمایندگان سران قوا برای رفع مشکل سپرده گذاران فرشتگان

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، گفت: نهاوندیان، پزشکیان و حجت الاسلام محسنی اژه ای از سوی سران قوا برای بررسی پیشنهادات بانک مرکزی در خصوص حل مشکل سپرده گذاران فرشتگان انتخاب شده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا تابش با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای پول و اعتبار در روز گذشته، گفت: در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار، گفته شد که آقایان نهاوندیان، پزشکیان و حجت الاسلام محسنی اژه ای از سوی سران قوا برای بررسی پیشنهادات بانک مرکزی در خصوص حل مشکل سپرده گذاران فرشتگان انتخاب شده اند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، افزود: در این جلسه همچنین گزارشی در خصوص آخرین وضعیت تعاونی‌های اعتباری فرشتگان، افضل توس، وحدت، البرز ایرانیان و ثامن‌الحجج و گزارش اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی به اطلاع اعضا رسید.

همچنین بخوانید

پرداخت سپرده‌ها‌ی سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان تا مبلغ دو میلیارد ریال از امروز

وی ادامه داد: براساس برنامه تنظیم شده و با موافقت رئیس قوه قضائیه، مقرر شد از تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۹۶ سپرده‌ها‌ی سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان تا مبلغ دو میلیارد ریال پرداخت شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: درصورت موافقت رئیس قوه قضاییه با پیشنهادات بانک مرکزی، سپرده های سپرده گذاران افضل توس و وحدت تا مبلغ یکصد میلیون تومان پرداخت می شود.

پروژه ادغام موسسات ثامن و مهراقتصاد در بانک کوثر تا آخر امسال انجام می شود

نماینده مردم اردکان درخصوص تعاونی البرز ایرانیان نیز، افزود: درصورت تعیین تکلیف اموال این تعاونی توسط دادسرا، مشکل اکثر سپرده گذاران حل می شود.

وی درباره وضعیت موسسه ثامن الحجج، افزود: بنا به گزارش ارائه شده، باقیمانده مشکلات اکثریت سپرده گذاران ثامن الحجج با انتقال دارایی ها به بانک عامل و اختصاص خط اعتباری جدید، حل می شود و به واسطه توافق بانک مرکزی با مسئولان ذیربط، پروژه ادغام موسسات ثامن و مهراقتصاد در بانک کوثر تا آخرامسال انجام و تکلیف سپرده گذاران مشخص می شود.

ارائه گزارش کشف سوء استفاده از ضمانت نامه های بانک

عضو هیات انتظامی بانک ها ادامه داد: موضوع کشف سوء استفاده از ضمانت نامه های بانکی و خروج اینترنتی وجه از برخی بانک های تهران و شهرستان ها که توسط سیستم شناسایی و با هماهنگی مقامات امنیتی و قضایی متخلفین شناسایی و دستگیر شدند، به شورا گزارش شد.

تابش اظهار داشت: در این جلسه، گزارشی از طرح ضربتی بانک مرکزی و شبکه بانکی برای پرداخت ۵۲۰ هزار وام ازدواج ظرف دو ماه ونیم به متقاضیان، ارائه شد و شورای پول و اعتبار از عملکرد موفق بانک‌های عامل و دست اندرکاران، مجریان و کارکنان نظام بانکی کشور تقدیر کرد.

بزرگترین عملیات پرداخت وام قرض الحسنه با صرف قریب پانزده هزارمیلیارد تومان منابع بانکی، تا پایان سال رقم می خورد

وی افزود: منابع مورد نیاز نیز از بازپرداخت وام قرض الحسنه کارکنان و منابع داخلی بانک های عامل تامین شده و تا پایان سال با پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج به ۵۰۰ هزار نفر دیگر، بزرگترین عملیات پرداخت وام قرض الحسنه با صرف قریب پانزده هزارمیلیارد تومان منابع بانکی، رقم می خورد و ان شاء الله دیگر کسی در نوبت نمی ماند.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، اهتمام جدی هرسه قوه درحمایت از بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات اعتباری را کارگشا دانست و ابراز امیدواری کرد با عملی شدن گزارش امروز بانک مرکزی اعتماد سپرده گذاران به بانک ها که دراقتصاد کشور ورونق تولید موثر است، افزایش یابد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا