امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توپ کیفیت نان در زمین گندم

رئیس اسبق اتحادیه نان سنتی گفت: معمولاً در این مقطع زمانی مشکل کیفیت آرد داریم و ضرورت دارد گندم‌ها با نوع خارجی یا نوع داخلی غنی‌تر، مخلوط شده تا کیفیت آردها ارتقا پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، یک محقق در حوزه غلات اعلام کرد کیفیت پایین نان‌ها به گندم بر نمی‌گردد و گندم‌های کشت شده در کشور از کیفیت مناسبی برخوردارند. کیفیت پایین آرد در میزان سبوس مورد نیاز آن سبب شده تا نان‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند. در این راستا صحبت از طرحی می‌شود که در آن آرد غنی شده به میزان استاندارد تحویل نانوایی‌ها شود. بیژن نوروز مقدم، رئیس اسبق اتحادیه نان سنتی درباره طرح تحویل آرد غنی شده به نانوایی‌ها به مهر گفت: طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده ضمن اینکه کیفیت آرد به گندم بر می‌گردد.

همچنین بخوانید

وی افزود: گندم کشت شده در برخی مناطق کشور دارای مواد پروتئینی ضعیف‌تر بوده و باید با گندم مقوی‌تر مخلوط شده و سپس برای آسیاب به کارخانه‌های آرد ارسال شود.

وی ادامه داد: معمولاً در این مقطع زمانی مشکل کیفیت آرد داریم و ضرورت دارد گندم‌ها با نوع خارجی یا نوع داخلی غنی‌تر، مخلوط شده تا کیفیت آردها ارتقا پیدا کند.

این فعال بازار نان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: طرحی که پیش تر پیشنهاد شده بود تحویل خمیر آماده به نانوایی‌ها بود. این طرح هنوز آماده اجرا نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

نوروز مقدم یادآور شد: تحویل خمیر آماده نیاز به تجهیزات و خودروهایی دارای سردخانه داشته تا در فصول گرم، خمیر فاسد نشود.

در نهایت پرسش‌هایی که باید متولیان امر پاسخ دهند؛ کیفیت نان به نوع آرد بر می‌گردد یا گندم؟ طرح غنی سازی آرد و تحویل آرد آماده از چه زمان اجرایی می‌شود؟ همچنین طرح تحویل خمیر آماده به نانوایی‌ها آیا شدنی است؟

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا