بورس بخش‌های پیشران اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که بورس می‌تواند این امکان را فراهم کند تا منابع به سمت بخش‌های پیشران اقتصاد حرکت کند، گفت: باید ایراداتی که در عملکرد بازار بورس وجود دارد برطرف شود.


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به ضرورت تقویت بازار سرمایه در کشور گفت: ابتدا باید با یکسری از اقدامات اعتماد مردم به بورس جلب شود. بنابراین یکی از راه‌های تقویت بازار سرمایه جلب اعتماد عمومی است.

وی با ذکر مثالی در این بخش تاکید کرد: دولت می‌تواند منابعی از صندوق توسعه ملی و بودجه را وارد بازار کند تا بتواند در مواقعی که شاخص بورس ریزش می‌کند سهام را خریداری کرده و همچنین اگر قیمت سهام روبه افزایش است، نرخ سهام را تثبیت کند.

این نماینده مجلس با ذکر این نکته که توجه به بورس موجب کاهش رشد تورم و کاهش بیکاری موجود خواهد شد، بیان کرد: اگر بیش تر فعالیت‌های اقتصادی را از طریق بورس به حرکت دربیاوریم بسیاری از گره‌های اقتصادی باز می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس، سرمایه‌های خرد مردم را به سمت تولید سوق می‌دهد، تصریح کرد: به واقع بازار سرمایه می‌تواند ظرفیت‌های بلااستفاده‌ای که در بخش‌های تولیدی وجود دارد را به حرکت دربیاورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس می‌تواند این امکان را فراهم کند تا منابع به سمت بخش‌های پیشران اقتصاد حرکت کند، تصریح کرد: به هر حال باید ایراداتی که در عملکرد بازار بورس وجود دارد برطرف شود. همچنین باید از شکل‌گیری حباب‌های قیمتی پیرو سوء استفاده گری برخی از سهامداران جلوگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت باید به بازار بورس بها دهد،گفت: اینکه دولت تنها شاهد و ناظر فراز و فرودها در بازار سرمایه باشد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

خروج از نسخه موبایل