امور زیربناییتعاون و اشتغال

امروز با کیفیت خاصی از بیکاری مواجه هستیم

معاون وزیر و رییس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اشتغال پایدار به همراه بهره وری را ضرورت امروز کشور دانست .

به گزارش آرمان اقتصادی، «سلیمان پاک سرشت»، رئیس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز در مراسم تودیع محمد امین سازگارنژاد و معارفه خود به عنوان رئیس جدید این سازمان که در محل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: کشور در وضعیت کنونی از حیث مهارت آموزی، در دوره خاصی قرار دارد و نگاه ویژه به مهارت آموزی و آموزش های مهارتی لازم است. 

معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در شرایط فعلی، اهمیت مهارت آموزی مضاعف شده و مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای، ضرورتی گریزناپذیر در مسیر توسعه و اشتغال پایدار، هستند.

وی با بیان اینکه اشتغال در جامعه ما از بهره وری مورد انتظار برخوردار نیست، افزود: ضرورت امروز کشور، اشتغال پایدار به همراه بهره وری است؛ امروز با کیفیت خاصی از بیکاری مواجه هستیم و بخش مهمی از جمعیت بیکار کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی در برمی گیرند که همین امر، نگاه جدید به مهارت آموزی را ضروری می کند. 

پاک سرشت با بیان اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی می رود، تأکید کرد: در مسیر توسعه طلبانه، تحول خواهانه و رو به پیشرفت، راهکاری جز اشتغال پایدار به همراهی بهره برداری از طریق آموزش های فنی و حرفه ای، وجود ندارد. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتمای گفت: در تاریخ کشورهای توسعه یافته، متناسب با سیاست ها توسعه ای و شرایط شاهد تغییر در نگاه به مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای هستیم.  

رییس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد : بازآرایی در نظام مهارت آموزی کشور، نیازمند تأمل است و باید متناسب با تغییرات بازنگری لازم صورت پذیرد. 

وی، نقش سازمان های ارائه دهنده آموزش های مهارتی را در این راستا کلیدی عنوان و با بیان اینکه مهارت آموزی موتور محرکه توسعه کشور در آینده  است افزود: نظر به تأکیدات رییس جمهور بر مهارت آموزی در راستای رفع نواقص نظام آموزشی کشور، همراهی آموزش های عالی و مهارتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. 

معاون وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی با اشاره بر نقش هدایت گر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر توسعه و جلب مشارکت بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: تمرکز زدایی برای انتقال مأموریت ها به واحدهای استانی و تأکید بر شایسته سالاری به عنوان کلیدی ترین رمزهای جلب مشارکت افراد توانمند در برنامه های این سازمان قرار دارد. 

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا