نحوه ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت نحوه کارکرد اتصال خودروها به سامانه ملی گارانتی را تشریح کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت با حضور در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: خودروها دارای یک شناسه رهگیری (VIN خودرو) منحصر به فرد هستند. خودروها اعم از تولیدی و وارداتی، زمانی‌که شناسنامه خدمات پس از فروش برای آن‌ها در سامانه درج می‌شود، در حقیقت تضمین‌کننده خدمات و ارائه‌دهنده خدمت و همچنین شبکه مشخص خواهد بود.

وی ادامه داد: تعهدات خدمات پس از فروش خودروسازان در سامانه بارگذاری می‌شود؛ زمانی‌که اظهار تولید یا واردات می‌شود (به طور مثال ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در روز به ناوگان اضافه و به فروش می‌رسد) همان شماره تک رقمی یا شناسه رهگیری خودرو هم مرتبط پیدا می‌کند و به شناسنامه خدمات پس از فروش پیوست می‌شود.

محله‌ای همچنین عنوان کرد: در یک سال و نیم گذشته ۹۰۰ میلیون شناسه رهگیری از قطعاتی که تولید و عرضه می‌شود، داده شده است و همه خودروسازها تشکیل پرونده داده‌اند.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: از زمان ثبت و اضافه شدن شناسه رهگیری خودرو به شناسنامه خدمات پس از فروش، شناسنامه گارانتی فعال می‌شود و از آن پس، تمامی خدمات پس از فروش قابل رصد و پیگیری است. ضمن اینکه اطلاعات از طریق پیامک برای خریدار و مصرف‌کننده ارسال خواهد شد. همچنین برای ارائه‌دهنده خدمات نیز مشخص می‌شود که چه خودروهایی تحت خدمات قرار داشته و بایستی برایشان خدمات ارائه کنند.

گفتنی است، طبق اعلام وزارت صمت، تا پایان مهر ماه، همه خودروسازان داخلی باید به سامانه ملی گارانتی بپیوندند.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل