کسب و کار

درب ضد سرقت خوب چه ویژگی های باید داشته باشد؟

ایده ساختن درب ضد سرقت به جهت بالا بردن سطح ایمنی به ذهن مهندسان شرکت های تولید کننده این محصولات رسید. همواره وقتی به درب ضد سرقت فکر می کنیم، میزان مفید بودن و کارایی اش را با میزان امنیت و حفاظتی که به ما می دهد، می سنجیم. در نتیجه هر ویژگی که بتواند درب ضد سرقت را محکم تر و قوی تر کند، برای ما اهمیت ویژه ای پیدا می کند. اینکه درب ضدسرقت خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد، موضوعی است که ما در این مقاله قصد بررسی آن را داریم.

پس اگر شما فردی هستید که قصد خرید یک درب ضد سرقت با ویژگی های خوب را دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این ویژگی ها آشنا کنیم و در مورد آن ها نکات ارزشمندی را به اطلاع شما خواننده گرامی برسانیم.

علت بالا بودن سطح ایمنی درب ضد سرقت

با توجه به اینکه همه ساله آمار و گزارشات دزدی از منازل مردم، در بیشتر کشورهای جهان رو به افزایش است. برخی از شرکت های تولیدی تصمیم گرفتند تلاش و تمرکز خود را بر‌ روی تولید محصولات مختلفی که سطح ایمنی ساختمان ها را بالا می برد، بگذارند؛ یکی از این محصولات درب ضد سرقت می باشد که این روزها در بیشتر کشورهای جهان مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

این محصول آنچنان مفید و سودمند شناخته شده که بیشتر افراد به استفاده از آن روی آورده اند. نکته مهم دیگر اینکه با افزایش اقبال مردم به استفاده از درب ضد سرقت ، شرکت های تولید کننده تصمیم گرفتند تا با اضافه کردن آپشن هایی به این درب ها، بر کارایی آن ها بیفزایند و حفاظت و ایمنی مصرف کنندگان را افزایش دهند. در نهایت ویژگی هایی برای یک درب ضد سرقت خوب و استاندارد تعریف شد که در ادامه ی مطلب قصد داریم تا به ارائه توضیحاتی پیرامون آن بپردازیم.

مقاومت و پایداری درب ضد سرقت

 اولین و مهمترین نکته ای که در هنگام طراحی یا خرید یک درب ضد سرقت، باید در نظر گرفت؛ میزان استحکام و مقاومت درب در برابر ضربات و فشار خارجی است. معمولاً برای باز کردن این درب ها از دیلم و پتک استفاده می شود. پس باید درب ها به گونه ای طراحی شوند که در برابر ضربات پتک و دیلم مقاومت و ایستادگی داشته باشند و آسیب پذیر نباشند.

یکی از راههای بالا بردن سطح ایمنی درب ضد سرقت، استفاده از یک ورق فولادی ضخیم بین لایه های چوبی و دیگر متریال استفاده شده در آن هاست. این ورقه ضخیم فولادی می تواند بر قدرت و استحکام بیشتر درب بیفزاید و مقاومت آن را در برابر ضربات محکم پتک و دیلم و فشارهای خارجی بیشتر کند. بدون شک میزان مقاومت و پایداری درب ضد سرقت بسیار حائز اهمیت و توجه است.

درب ضد سرقت ضد دیلم

به تازگی یکی از شرکت های تولید کننده درب ضد سرقت در ایران، یعنی شرکت آتاک درب، برای اولین بار در جهان موفق به تولید درب ضد سرقتی شده است که در برابر ضربات دیلم مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. همانطور که از نامش مشخص است این درب به عنوان درب ضد دیلم شناخته می شود. کیفیت خارق العاده ی درب و مقاومت بسیار آن باعث شده تا این محصول با استقبال بی نظیری مواجه شود و خریداران بسیاری حتی در کشورهای دیگر تمایل به استفاده از آن داشته باشند.

استفاده از درب ضد سرقت به عنوان عایق حرارتی و برودتی و صوتی

درب ضد سرقت به گونه ای ساخته می شود که به عنوان عایق مناسبی در برابر گرما و سرما مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی این درب ها در محیط هایی که آب و هوایی سرد دارند جلو سرما را می ایستند و در محیط هایی که گرم و شرجی هستند، از نفوذ حرارت و رطوبت به داخل ساختمان ها جلوگیری می کنند. همچنین درب ضد سرقت می تواند در برابر سر و صدای محیط خارجی و سر و صدای فضای داخلی خانه ها مانند عایقی عمل کند و جلو رفت و آمد صدا را بگیرد.

ویژگی مهم بعدی این است که این درب ها در برابر عبور گرد و خاک و ریز گردها نیز می توانند سد خوبی باشند و به خاطر وجود یک درز لاستیکی بین شکاف ها، مانع از عبور گرد و خاک می شوند.

ظرافت و زیبایی درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت، معمولاً با ظرافت و زیبایی خاصی تولید می شوند. تنوع در طرح ها و رنگ های مختلف این درب ها، امکان ساختن محصولات متنوع و گوناگونی را به تولید کنندگان داده است. همچنین ظرافت و زیبایی آن ها جلوه و شکوه ویژه ای به محیطی که درب در آن قرار گرفته است می دهد. این موضوع نیز بر تعداد متقاضیان این درب ها افزوده است و باعث شده تا آن ها بسیار مورد توجه افراد قرار گیرند.

داشتن چارچوب و لولاهای قدرتمند

از ویژگی های دیگر یک درب ضد سرقت قوی، داشتن چار چوب و کلاف محکم و همچنین لولاهای مستحکم و قوی است. هر چه کلاف و چارچوب درب و لولاها قوی تر باشند، یا بهتر بگوییم آلیاژ آن ها مستحکم تر باشد؛ امکان نصب درب سنگین تر بر روی آن بیشتر میشود و بدنه تحمل وزن های بیشتر درب را خواهد داشت. اما اگر آلیاژ ضعیف استفاده شود، قدرت و تحمل وزن های سنگین را نخواهد داشت و بدنه تاب  بر می دارد و دفرم می شود.

امکان نصب قفل های مختلف بر روی درب ضد سرقت

از ویژگی های دیگر درب ضد سرقت خوب، این است که امکان نصب قفل های مختلفی مانند قفل دیجیتالی، قفل اثر انگشتی و قفل کارتی و….. بر روی این درب ها وجود دارد‌. این قفل ها آنقدر ایمن هستند که به راحتی باز نمی شوند و توانایی آن را دارند تا ایمنی درب ها را بالاتر ببرند.

‌ پس فکر نکنید که هر درب ضد سرقتی درجه ی بالایی از ایمنی را دارد. به صورت کلی تولید کنندگان برای اینکه ایمنی بیشتری از این درب ها برای مصرف کنندگان فراهم کنند، تلاش کرده اند تا آیتم های قوی تر مثل قفل های هوشمند و… بر روی آن ها نصب کنند.

سخن پایانی 

در این مقاله تلاش کردیم تا برخی از ویژگی های یک درب ضد سرقت خوب و قوی را با شما در میان بگذاریم. قطعا پس از خواندن این مقاله شما می توانید، در انتخاب یک درب ضد سرقت خوب فاکتور های مهم تر و جدی تر را لحاظ کنید و آن ها ملاک تصمیم قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا دربی وارد ساختمان شما شود که برای حفاظت محیط زندگی شما ویژگی ها و استاندارد های لازم را داشته باشد.

با توجه به طول عمر بالای درب ضد سرقت، توصیه می کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشید تا بتوانید سالهای بسیاری از مزایای آن بهره شوید. قطعا احساس امنیت بیشتر، احساس آرامش بیشتری را برای ما به همراه خواهد داشت و ما با ذهنی آسوده تر در مکانی که امنیت بیشتری را تامین می کند، زندگی خواهیم کرد‌.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا