صنعت، معدن، تجارت

پایان یک حضور غیر قانونی

شورای عالی نظارت درحالی رای به برکناری سلاح ورزی از ریاست اتاق ایران داد که وی بدون داشتن تاییدیه لازم از نهادهای نظارتی ریاست این اتاق را برعهده گرفته بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران با دو دستور جلسه رسیدگی به مسائل اتاق بازرگانی آبادان و همچنین موضوع تخلف در انتخاب رئیس اتاق بازرگانی ایران در محل وزارت صمت برگزار شد.

همچنین بخوانید

در مذاکرات صورت گرفته شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران، اکثریت اعضا ضمن خلاف قانون دانستن روند طی شده در انتخاب حسین سلاح‌ورزی به ریاست اتاق ایران در خرداد ماه گذشته، رأی به برکناری وی از مسئولیت اتاق ایران دادند.

اواخر خردادماه انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران برگزار شد و حسین سلاح‌ورزی بدون داشتن تاییدیه دستگاه‌های نظارتی در اتفاقی عجیب از سوی هیأت نمایندگان به عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.

انتخاب سلاح‌ورزی در حالی انجام شد که صلاحیت وی پیش از این به صورت قطعی از سوی وزارت اطلاعات ردّ شده بود اما اصرار وی برای باقی ماندن در این مسئولیت و عدم پذیرش قانون سبب شد که بخش خصوصی در طول ۴ ماه گذشته از داشتن نماینده در بسیاری شوراهای عالی از جمله پول و اعتبار، بورس و … محروم باشد.

بر اساس این گزارش شورای‌عالی نظارت متشکل از وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس و دو نایب رئیس اتاق ایران و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران دیروز بعد از ظهر با اکثریت آرا رأی به برکناری سلاح‌ورزی دادند تا این تصمیم پایانی بر این رویه خلاف قانون باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا