انرژی

دولت شرقی لیبی خواستار تحریم صادرات نفت به حامیان رژیم صهیونیستی شد

مجلس نمایندگان مستقر در شرق لیبی، خواستار خروج فوری سفیران حامی رژیم صهیونیستی در بحبوحه حملات هوایی به نوار غزه و توقف صادرات نفت لیبی به آن کشورها شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رسانه های ترکیه و لیبی گزارش کردند عبدالله بلیحق، سخنگوی مجلس نمایندگان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از دولت می‌خواهیم صادرات نفت و گاز به کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را در صورت عدم توقف کشتارهای این رژیم، متوقف کند.

همچنین بخوانید

مجلس نمایندگان لیبی به ویژه، حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و این درگیری را یک نسل کشی به رهبری آمریکا و غرب علیه مردم بی دفاع تحت محاصره خواند. این بیانیه از شرق بنغازی که محل استقرار دولت رقیب لیبی است، در همان روزی صادر شد که مقامات آمریکایی از طرابلس که مقر غربی دولت وفاق ملی لیبی  است، برای گفت وگو پیرامون امنیت، بازدید کردند.

هیچ نشانه ای مبنی بر حمایت دولت وفاق ملی لیبی از اظهارات مجلس نمایندگان لیبی درباره غزه وجود ندارد. توقف یکجانبه صادرات نفت بدون وارد کردن لیبی به جنگ داخلی دیگر برای دولت شرق ممکن نیست. در حالی که شرق از توانایی مداخله فیزیکی در پایانه‌های تولید و صادرات نفت برخوردار است، درآمدهای نفتی لیبی، بیشتر تحت کنترل دولت غربی قرار دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، لیبی و ترکیه تخمین زده اند که تاکنون حدود ۸۰۰۰ نفر در درگیری ها کشته شده اند که بیش از ۶۵۰۰ نفر از آنها فلسطینی بوده اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا