امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

جوجه ریزی بیش از ۷۸ میلیون قطعه در گیلان

رشت – رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از جوجه ریزی بیش از ۷۸ میلیون قطعه در این استان خبر داد.

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر از جوجه ریزی ۱۱ میلیون ۹۶۶ هزار و ۴۹۴ قطعه در مهر ماه در این استان خبر داد و گفت: جوجه ریزی در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان مهر امسال، ۷۸ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۵۳۱ قطعه جوجه ریزی در گیلان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بیش از ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه رقم گله‌های در جریان ۱۹ میلیون قطعه است، گفت: در حال حاضر ۹۰۷ واحد مرغداری گوشتی فعال در استان گیلان وجود دارد که ظرفیت آنها ۲۳ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۵۵۶ قطعه است

محمدی با تاکید بر لزوم توجه به ارتقای امنیت غذای، بیان کرد: بر اساس دستور وزارت جهاد کشاورزی و برش تعیین شده استانی قرار است به صورت ماهیانه و طبق برنامه ریزی، جوجه ریزی در سطح واحدهای مرغداری استان انجام شود.

وی ادامه داد: هدف اول در اجرای طرح جوجه ریزی در واحدهای تولیدی تأمین مرغ مورد نیاز شهروندان استان و در مرحله بعد تولید مازاد برای استان‌های تهران و همجوار و در نهایت صادرات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به میزان مصرف ۳۰۰ تن گوشت مرغ به صورت روزانه در استان، اضافه کرد: روزانه ۶۵۰ تن مرغ در استان گیلان کشتار شده و از این تعداد ۳۰۰ تن به مصرف داخلی استان رسیده و مابقی به تهران و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

محمدی با بیان اینکه طی هماهنگی انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی وضعیت نهاده‌ها رو به بهبود است، گفت: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است نهاده مورد نیاز به اندازه کافی در اختیار مرغداران قرار گیرد تا تولید کنندگان دغدغه تأمین نهاده نداشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا